به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد ژاپن حال خوشی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- اقتصاد ژاپن نزولی پیش بینی شده و این خبر بدی برای اقتصاد دنیاست. تولید ناخالص ملی ژاپن در سه ماه پایانی 2015 معادل 1.4 درصد افت داشته است در حالی که این کشور سال ها در تلاش بوده اقتصاد خود را به عنوان سومین اقتصاد دنیا از نوسان دور نگه دارد.

به گزارش ایفنا، این آمار درست زمانی که بازارهای مالی ژاپن وضعیت نامساعدی داشتند منتشر شد. ارزش بازار سهام اخیرا در ژاپن 11 درصد افت داشته چرا که ارزش ین ژاپن نسبت به دلار به بالاترین سطح خود از اواخر سال 2014 رسید.

افزایش ارزش ین به صادر کننده های ژاپنی ضرر می زند چون قیمت کالای ژاپنی را در بازارهای صادراتی بالا می برد. همچنین مسئله تورم نیز مطرح است که چندین دهه است در ژاپن روند نزولی قیمت ها در چالش است.

دولت ژاپن و بانک مرکزی آن سعی کرده رشد اقتصادی و نرخ تورم را تحریک کند ولی این اقدامات تاثیر ماندگاری نداشته است. بانک مرکزی ژاپن اواخر ژانویه سرمایه گذاران خود را با اعلام نرخ بهره منفی آن هم برای اولین بار سورپرایز کرد ولی تنها نتیجه آن افت ارزش ین قبل از افزایش مجدد و  چشمگیر آن بود.

نوسانات بازارهای جهانی باعث شده ژاپن با مشکلات زیادی روبرو شود. شاید تقاضا به تدریج در سال جاری بهتر شود ولی هر بهبودی موقتی خواهد بود.

منبع: CNN

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۵۶۹
کد خبر : ۳۱,۱۶۴
کلیدواژه ها: اقتصاد ژاپن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید