به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین در مذاکرات قیمت گذاری سنگ آهن – 21/ 09/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- بائو استیل به عنوان نماینده  اصلی چین در مذاکرات قیمت گذاری سنگ آهن با سه شرکت بزرگ معدنی بی اچ پی، ریو و واله،  انتخاب شد. این شرکت جایگزین اتحادیه آهن و فولاد چین در این مذاکرات گردید.

احتمالا این مذاکرات اواخر دسامبر آغاز می شود. به نظر می رسد که جریان ادغام  استخراج های بی اچ پی و ریو براین مذاکرات تاثیر زیادی بگذارد.

بائو استیل که بزرگترین کارخانه فولاد چین می باشد، از سال 2003 در مذاکرات قیمت گذاری سنگ آهن حضور داشته است. اما امسال با ادامه افزایش قیمت ها، اتحادیه آهن و فولاد جایگزین آن شد. مذاکرات قبلی اعتراضات زیادی در پی داشت.  این امر موجب آن شد که محافل صنعتی بر درست بودن انتخاب این اتحادیه به عنوان رهبر مذاکرات تردید کنند.  یک تحلیلگر صنعت فولاد می گوید که با توجه به سابقه چندین ساله بائو استیل در این مذاکرات باید منتظر نتیجه مذاکرات سال آینده باشیم. به عقیده وی این شرکت قادر است با توجه به روند موجود بازار تصمیمات مناسبی اتخاذ کند.

اگر بائو استیل بتواند با واله بر سر قیمت به توافق برسد به نفع چین است جون واله مدافع قیمت قرارداد  بلند مدت است. این امر به بی اچ پی ضربه می زند چون قیمت نقدی را پایه ای برای مذاکرات قراردادهای بلند مدت می داند.  تاخیر بیش از حد در قیمت گذاری به ضرر فولاد سازان چینی است. چراکه ممکن است با شروع بهبود اقتصاد جهانی قیمت ها بالا رود.

امسال مذاکرات قیمت گذاری در ماه ژوئن به بن بست رسید. چون اتحادیه فولاد چین بر کاهش 45 درصدی قیمت های سال قبل پافشاری نمود. در حالی که این سه شرکت با کارخانه ها ی آسیایی دیگر بر سر کاهش 33 درصدی قیمت پایه سنگ آهن به توافق رسیده بودند.  از آن زمان کارخانه های فولاد چین، نیاز سنگ آهن خود را از بازار نقدی تامین کردند. یا قراردادهایی با 28 تا 33 درصد قیمت پایین تر با این سه شرکت معدنی بستند و  جزییات این قراردادها را علنی نکردند.

۲۱ آذر ۱۳۸۸ ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۰۸۰
کد خبر : ۳,۱۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید