به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برنامه‌ریزی‌ چین برای بازگشت به دوران طلایی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات اقتصادی چین اعلام کرد: اقتصاد جهان همچنان بی‌ثبات و متلاطم باقی می‌ماند و این مسئله به‌طور قطع رشد اقتصادی چین را با خطر مواجه خواهد کرد.

«هو چون‌هوآ»، معاون رییس‌جمهور و دبیرکل حزب کمونیست چین پیش‌بینی کرد استان جنوبی «گوانگ دونگ» که قلب اقتصادی و صادرات این کشور محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷ تا ۷/۵درصد رشد داشته باشد.

به گزارش رویترز، «هو چون‌هوآ»، در نشست خود با نمایندگان استانی در حاشیه جلسه سالانه کنگره خلق چین گفت: استان «گوانگ دونگ» نیز مانند سایر بخش‌های کشور با فشار قابل توجه ناشی از کندی رشد اقتصادی مواجه است.

او از بخش صادرات استان گوانگ‌دونگ که تولید ناخالص داخلی آن به تنهایی از کل تولید ناخالص اندونزی بیشتر است، به عنوان بخشی یاد کرد که در فشار جدی‌تری قرار دارد.

هو در ادامه افزود: تاثیر اقتصاد جهان بر استان گوانگ دونگ بسیار بیشتر از سایر قسمت‌های چین است چراکه این استان شامل کارخانجاتی است که یک‌چهارم کل صادرات چین را به خود اختصاص می‌دهد.

امسال، رشد اقتصادی این استان کمتر از ۸درصد سال گذشته است اما همچنان بالاتر از میانگین رشد اقتصادی ۶/۵ تا ۷ درصدی چین برآورد می‌شود.

بنابر اعلام هو، استان گوانگ دونگ با چالش‌های مهمی نظیر ارتقای بخش تولید خود مواجه است اما به لطف بازسازی صنایع و نوآوری می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین که از مراجع اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی این کشور محسوب می‌شود، بی‌ثباتی‌ها و نوسانات جهان را تهدیدی برای رشد اقتصادی این کشور اعلام کرد.

به گزارش رویترز؛ کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات اقتصادی چین اعلام کرد: اقتصاد جهان همچنان بی‌ثبات و متلاطم باقی می‌ماند و این مسئله به‌طور قطع رشد اقتصادی چین را با خطر مواجه خواهد کرد.

«شو شائوشی»، رییس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین می‌گوید: بی‌ثباتی و تلاطم‌های اقتصادی جهان همچنان به قوت خود باقی است. و نیز جهان شاهد افزایش خطرات و ریسک‌ها در حوزه پولی-مالی است.

رییس کمیسیون ملی توسعه و اصناف چین اطمینان خاطر داده که چین به‌طور قطع ضربه سختی را متحمل نخواهد شد. تمامی پیش‌بینی‌ها مبنی بر زمین‌گیر شدن اقتصاد چین اشتباه بوده و فرجامی نخواهند داشت.

به گفته وی از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون، اقتصاد چین در محدوده معقولی قرار داشته و دیگر نباید با دید قبلی به اقتصاد این کشور نگاه کرد.

از این جنبه اقتصاد چین وارد یک روند جدید شده که در آن نرخ رشد تغییر کرده و محرک‌ها و پیشرانه رشد اقتصاد این کشور را بخش خدمات و مصرف تشکیل می‌دهند.

«لی که چیانگ»، نخست‌وزیر چین هم پیشتر اعلام کرده بود: چین قصد دارد در حالی که به سختی برای اشتغالزایی بیشتر و اصلاح ساختاری صنایع ناکارآمد خود تلاش می‌کند، رشد اقتصادی کشور را نیز در ۵سال آینده دست‌کم روی نرخ ۶/۵درصد حفظ کند.

منبع: اقتصادپرس

۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۳۶۷
کد خبر : ۳۱,۷۳۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید