به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت گاز در بازار جهانی نزولی شد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بازار گاز در مسیری متفاوت از بازار جهانی نفت حرکت می کند به گونه ای که انواع شاخص های نفت خام در هفته های گذشته رشد داشته اند، اما قیمت گاز از روندی نزولی برخوردار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،روند نزولی قیمت نفت که سبب کاهش قیمت به محدوده بشکه ای 20 تا 25 دلار شده بود، در هفته های گذشته و پس از افزایش احتمال همکاری روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک با سازمان کشورهای صادرکننده گاز (اوپک)، رو به صعود گذاشت.
رویترز گزارش داد، چهارم مارس (14 اسفند) هربشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا با سه دلار و ٣٤ سنت افزایش، ٣٤ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با دو دلار و ٥٠ سنت افزایش به ٣٦ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید.
همچنین قیمت نفت خام شاخص دبی و عمان نیز به ترتیب با یک دلار و ٩٦ سنت و یک دلار و ٩٧ سنت افزایش به ترتیب به ٣١ دلار و ٥٧ سنت و ٣٢ دلار و ٥٩ سنت معامله شدند.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در تاریخ یاد شده، به ٣١ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، دو دلار و ٣١ سنت افزایش نشان می دهد.
همان طور که مشاهده می شود، قیمت انواع نفت خام روندی صعودی داشته، اما وضعیت بازار گاز متفاوت بوده و فضایی منفی بر آن حاکم است.
بر اساس گزارش ها، قیمت تک محموله گاز طبیعی در بازار شمال شرقی آسیا درهفته منتهی به ٢٩ فوریه (١٠اسفندماه) برای تحویل چهار تا هشت هفته ای با ١٥سنت کاهش به چهار دلار و ٣٥ سنت برای هر میلیون BTU (یک میلیون فوت مکعب) رسید.
تقاضای ضعیف و کاهش خرید هند، سبب کاهش قیمت تک محموله های ال ان جی در هفته منتهی به ٢٩فوریه(١٠اسفندماه) شد.
تک محموله گازطبیعی در بازار جنوب غربی اروپا چهار دلار و ٢٥ سنت برای هر یک میلیون BTU معامله شد که نسبت به هفته گذشته پنج سنت کاهش یافت.
در بازار انگلستان (NBP ) نیز قیمت هر یک میلیون BTU گاز ٦ سنت کاهش یافت و چهار دلار و ٢٢ سنت معامله شد.
قیمت گاز در بازار ' هنری هاب ' آمریکا نیز در هفته مورد بررسی به یک دلار و ٦٠ سنت برای هر یک میلیون BTU رسید که نسبت به هفته گذشته، ٢٠ سنت کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، بازار جهانی گاز بر خلاف نفت، یکپارچه نیست و به چهار بازار منطقه ای تقسیم می شود که در هر کدام از آنها با توجه به شرایط مختلف قیمت های متفاوتی نیز وجود دارد.
گاز به چهار بازار آمریکا (موسوم به H.H )، بازار اروپای شمالی، بازار اروپای جنوبی و بازار خاور دور تقسیم می شود.
پایان فصل سرما، افزایش دمای هوا و وجود مازاد عرضه سبب کاهش قیمت گاز در بازارها شده است.
به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران چندی پیش پیرامون چشم انداز صادرات گاز گفته بود،مسئولان جمهوری اسلامی ایران نه اروپا ، بلکه بازارهای آسیایی را اولویت خود می دانند و در واقع همکاری با چین یکی از افق های پیش رو است.

منبع: ایرنا

۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۳۷۴
کد خبر : ۳۱,۷۴۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید