به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش‌بینی‌ای از آینده موج سوم بحران مالی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- به نظر می‌رسد جو موجود در بازارها در حال گذار از شب به روز است. بازارهای سهام بدترین سال خود را آغاز کرده‌اند و سرمایه‌گذاران نگران وقوع رکود بودند و حالا، بازارهای سهام در حال صعود هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بیزینس‌اینسایدر،  پیتر اوپنهایمر، تحلیلگر ارشد بازار سهام جهانی گلدمن ساکس، اعلام کرد که این نوسان بزرگ در واقع تابعی از عدم اطمینان سرمایه‌گذاران بوده و به سومین موج از بحران مالی مرتبط است

اوپنهایمر شرح داد که چگونه این موضوع روی بازارها تاثیر گذار خواهد بود: « به نظر من، این موضوع دو پیامد خواهد داشت، دو مسیر که تقریبا استراتژی‌های متفاوتی را در پیش خواهند گرفت. »

از نظر اوپنهایمر،  در حالتی که سرمایه‌گذاران بخواهند روی دارایی‌های کم خطرتری نظیر اوراق قرضه سرمایه‌گذاری کنند، این « موج سوم» می‌تواند موجب کاهش قیمت شدید و پاسخ سیاسی شود. یا ما می‌توانیم شاهد آن باشیم که اقتصادهای در حال ظهور به تعادل رسیده و یک « بهبود اقتصادی جهانی ادامه‌دار» را ایجاد کنند.  
نتیجه دوم، مورد پایه اوپنهایمر و گلدمن‌ساکس است، و اگر این اتفاق بیفتد سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های پر خطرتر نظیر سهام خواهند بود.

بر اساس اظهارات اوپنهایمر، هم‌اکنون مشکل این است که بازارها در مورد اینکه کدام نتیجه اتفاق بیفتد مطمئن نیستند. بعد از آن، پاسخ بازار میان جایگاه‌های خوشبینانه و بدبینانه در نوسان خواهد بود.

اوپنهایمر اضافه کرد: « به نظر من خطر حرکت از یک دارایی به سمت دارایی دیگر، شرحی بر این نوساناتی که ما در بازارهای کلی شاهد آن هستیم. و تا زمانی که سرمایه‌گذاران از نتیجه با خبر نشوند، نوسانات شدید میان منفی و مثبت ادامه خواهد داشت

منبع: اقتصادنیوز

۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۴۳۲
کد خبر : ۳۱,۷۴۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید