به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سال 95، سالی خوب برای اقتصاد ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: در این مورد یک عده تصور می کنند مامور شده اند که راجع به اقتصاد مقاومتی شعار دهند و یک عده دیگر هم مامور هستند که اجرا کنند و آن ها بگویند چرا اجرا نکردید. خب شما چکار کردید، مگر اقتصاد مقاومتی مربوط به یک گروه است؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از خط ویژه مترو فروگاه مهرآباد تهران افزود:من اگر مسئول اقتصاد مقاومتی هستم در محضر رهبر معظم انقلاب عرض کردم که اقتصاد مقاومتی در مجلس، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، شهرداری و همه نهادهای عمومی باید اجرا شود. ایشان فرمودند شما مسئول هستید، از همه بخواهید که اجرا کنند، من هم پشتیبان شما هستم.

وی با بیان این که در بخش های مختلف اقتصادی حرکت های مهم در حال انجام است، افزود: سال 95 را سال بسیارخوبی برای اقتصاد کشور است و اطمینان داریم که سال آتی با اقدامات اصلاحی انجام شده در سیاست های اقتصادی ، خارجی و اقتصاد مقاومتی ازلحاظ سرمایه گذاری، تولید و اشتغال شرایط خوبی خواهیم داشت.
معاون اول رئیس جمهوری موضوع محیط زیست را از مسائل جدی کشور در سال 95 ذکر و اضافه کرد: مسئله آب نیز از جمله مسائل اصلی خواهد بود.
جهانگیری شفاف سازی، اقتصاد دانش بنیان، مردمی و سالم را از جمله جهت گیری های اقتصاد مقاومتی ذکر و اضافه کرد: همه دستگاه مکلفند این رویکردها را در کار خود اعمال کنند. جایی که اقتصاد باید مردمی باشد به معنای واقعی آن را اجرا کنند، کار را به مردم بسپارند و در دست نگیرند.
وی با تاکید بر توسعه حمل ونقل ریلی کشور اظهار داشت: دو میلیارد دلار برای قطار سریع السیر قم - اصفهان در نظر گرفته شده که پس از آن به قم- تهران وصل شود. همچنین قطعی کرده ایم که قطار تهران - مشهد برقی شود و مسیرهای ترانزیتی برای حمل و نقل اقتصادی کشور توسعه یابد.
معاون اول مجلس شورای اسلامی حمل و نقل دورن شهری یا همان مترو را جهت گیری بعدی دانست و گفت: برای متروی شهرهای بزرگ تهران، تبریز، شیراز، مشهد، قم، کرمانشاه، اصفهان، اهواز و کرج در بودجه اعتبار در نظر گرفته شده و در دستور کار است.
جهانگیری اظهار داشت: دولت بیش از 6 هزار و 800 میلیارد تومان بودجه در سازمان های متروی شهرهای 9 گانه که ذکر شده هزینه کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل درون شهری گفت: در مجلس دوم هنگامی که بحث احداث مترو مطرح شد تنها شخصی که از این موضوع حمایت کرد، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

**
حمایت دولت برای تامین واگن های مورد نیاز مترو
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه مترو یک فرهنگ و نظم جدید ایجاد می کند، افزود: دغدغه دکتر قالیباف را درست می دانم. ما در سال 95 با دنیا در شرایط خوبی هستم، با توافق هایی که با دنیا انجام داده ایم به هر میزان پول نیاز داشته باشید قادریم از منابع خارجی برای کارها و اقدامات خوب در همه حوزه ها تامین کنیم.
جهانگیری خطاب به مدیریت شهری تهران گفت: برای خرید واگن به شما اطمینان می دهم روال اداری را طی کنید، ما هم آن در نخستین جلسه شورای اقتصادی در سال 95 تصویب می کنیم تا بتوانید واگن مورد نیازتان را تامین کنید تا آن ظرفیتی که گفته می شود واگن های مترو به دو برابر افزایش یابد محقق شود.
وی تاکید کرد: که دولت به طور حتم حمایت خواهد کرد.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: مدیریت شهری تهران و شهردار عزیز و زحمتکش و اعضای شورای شهر و مترو کارهای ارزشمندی انجام دادند. این اقدامات ارزشمند حتما مورد توجه مردم تهران است.

سال 94 سالی سخت برای اداره کشور
جهانگیری با اشاره به اینکه سال 94 سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، گفت: سال سخت برای دولت، اقتصاد و اداره کشور بحمدالله به خوبی طی شد ما شاید در طول سال های پس از انقلاب به جهت اداره و منابع درآمدی کشور سال چنین دشواری نداشتیم
وی توضیح داد: در ابتدای دولت بنای ما این بود که با سیاست های علمی دقیق و روشن حرکت و اداره کشور را به مسیری صحیح و واقعی بازگردانیم، در بخش خارجی هم فکر کردیم باید مسائل هسته ای را به سرانجام برسانیم و با دنیا تعامل کنیم و در بخش اقتصاد هم آرامش وثبات را بازگردانیم تا شاخص های اقتصادی قابل پیش بینی باشد.
جهانگیری گفت: بنای ما این بود تورم را کاهش دهیم و رشد سرمایه گذاری را در اقتصاد کشور تحقق بخشیم. ما به بخش قابل توجهی از این اهداف دست یافتیم.
وی با باشاره به افت شدید قیمت نفت دربازارهای جهانی گفت: این اتفاق در هر کشور نفت خیر دیگر منجر به تغییرات وسیعی شد، از کشور ونزوئلا که دارای جمعیتی کمتر با فروش نفت بیشتری نسبت به ما است، پیغام دادند که نیاز به دارو دارند و برای آن ها دارو ارسال کنیم.

امید مردم و اعتماد به سیاست های دولت آثار کاهش قیمت نفت را کم کرد
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: اما آثار کاهش قیمت نفت در ایران بسیار کمتر بود و دو دلیل عمده داشت؛ نخست اینکه مردم نسبت به آینده کشور بسیار امیدوارند و به سیاست های وضع شده اعتماد دارند به همین دلیل است که حرکت های شتابزده در مردم دیده نمی شود.
جهانگیری با اشاره به وضعیت ارزی سال های 90 و 91 که در یک سال بیش از صد در صد افزایش قیمت داشت، گفت: امسال این افزایش کمتر از پنج درصد بود که دلیل این ثبات نتیجه همدلی بین دولت و ملت است و باید پاسداری شود.
وی همچنین به انتخابات هفتم اسفند 94 اشاره کرد و افزود: این انتخابات فرصت جدیدی برای دولت فراهم کرد.
معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری افزایش فروش نفت به یک میلیون و 400 هزار بشکه، خاطرنشان کرد: وزیر نفت با اطمینان اعلام کرده که حجم فروش اسفند ماه به بیش از دو میلیون بشکه در روز می رسد.

منبع: اکونیوز

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۷۹۲
کد خبر : ۳۱,۷۷۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید