به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پروژه عظیم راه آهن درچین - 23/ 09/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران-  پروژه بزرگ ساخت متروی 2500 کیلومتری که 89 خط شهری را پوشش خواهد داد در چین با هزینه ای در حدود 150 میلیارد دلار در دست احداث است که تا سال 2016 ادامه خواهد داشت. علی رغم مزایایی که احداث این طرح برای چینی ها در بر خواهد داشت ساخت این خط شهری با انتقاد شدید برخی گروهها روبرو شده است.

احداث این خط شهری در چین ترافیک را کاهش خواهد داد اما برخی نگرانند که آیا ساخت طرح های جدید و افزایش مصرف در راستای طرح توسعه ای که اخیرا در کنفرانس اقتصادی مطرح شد می باشد یا نه.

چین به بزرگترین سازنده خط آهن ریلی در جهان تبدیل شده که سالیانه 5/1 میلیارد دلار را صرف ساختن خط آهن می کند. در بیشتر از 10 شهر چین 5/835 کیلومتر خط شهری در دست احداث است.

اواخر ماه آگوست وزیر مسکن و شهرسازی چین اعلام کرد که حدود 130 میلیارد دلار سرمایه برای ساخت خط شهری در 22 شهر چین اختصاص داده شده است. هم اکنون در بیش از 40 شهر چین پروژه هایی در دست احداث است یا درآینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد.

دولت چین باید برای گسترش حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک و همچنین برای کم کردن تاثیر گسترش شهرنشینی خط آهن های جدیدی بسازد اما ساختار برخی از شهرهای چین به گونه ای است که امکان انجام این طرح ها وجود ندارد.

۲۳ آذر ۱۳۸۸ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۴۳۸
کد خبر : ۳,۱۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید