به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

زیان 3 میلیارد درهمی امارات در تجارت فولاد

با سقوط قیمت های فولاد در امارات از 6 هزار درهم هر تن در جولای به 1800 درهم هر تن در اکتبر، تجارت فولاد در این کشور حدود 3 میلیارد درهم ( حدود 817 میلیون دلار) زیان دیده است.

با توجه به افزایش بی رویه و ناگهانی قیمت ها در هفت ماه اول سال جاری که به 6 هزار درهم در جولای رسیده بود، برخی از تجار با امید رسیدن به سودهای کلان و سریع، مقادیر زیادی فولاد وارد کردند. این امر باعث انباشته شدن 2 میلیون تن فولاد و افزایش عرضه بیش از تقاضا گردید. کاهش شدید 70 درصدی قیمت های فولاد از جولای تا اکتبر، ضربه سختی را به این تجار وارد کرده است.

یکی از تجار قدیمی اظهار داشت: " با انباشته شدن موجودی، تنزل شدید قیمت ها و کاهش تقاضا ، تجار احتکار کننده که برخلاف تجار معمولی هیچ امکاناتی از قبیل انبار، جرثقیل و تریلی برای نگه داشتن موجودی خود ندارند، دچار وضعیت دشواری شده اند که نه را پس دارند و نه راه پیش. آن دسته از تجاری که کالاهای خود را روی دریا و در بنادر به فروش می رسانده اند، حال مجبور شده اند کالاهای خود را خیلی ارزان بفروشند تا از پرداخت روزانه 20 درهم هر تن برای معطلی کشتی نجات یابند."

یکی از وارد کنندگان اظهار داشت: " آن زمان که قیمت ها به طور هفتگی افزایش می یافت، این تجار سود خوبی کسب کردند. آن ها فریب این سودهای بادآورده را خورده و مقادیر زیادی فولاد خریداری کردند و امیدوار بودند که این کالاها را روی دریا به فروش برسانند. با کاهش قیمت ها توسط تولید کنندگان فولاد در منطقه و کاهش تقاضا، وارد کنندگان فولاد مجبور شدند کالاهای خود را در انبارهای موقتی و یا بنادر نگه دارند. این امر باعث شد موجودی فولاد در امارات به بیش از 2 میلیون تن برسد. این رقم شش برابر نیاز ماهانه این کشور است که حدود 400 تا 450 هزار تن می باشد."

مدیر شرکت آلام استیل اظهار داشت از آن جایی که عرضه همچنان از تقاضا بیشتر است، اکثر تجار انتظار دارند قیمت های فولاد باز هم کاهش یابد. با این وجود، حجم فروش در نوامبر در مقایسه با اکتبر 20 درصد افزایش داشته است. پیش بینی می شود که تقاضا در سال 2009 درسطح تقاضا در سال 2007 باشد.

۲۰ آذر ۱۳۸۷ ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۱,۰۱۱
کد خبر : ۳۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید