به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت توکیو استیل– 25/ 09/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران-  دست اندر کاران ژاپنی از تصمیم اخیر توکیو استیل متعجب شده اند، توکیو استیل دیروز قیمت همه کالاهای خود به غیر از مفتول را 5/22 دلار هر تن برای تحویل ژانویه کم کرده است.

با کاهش تقاضا در این کشور انتظار افت قیمت ها وجود داشت. اما قیمت قراضه صادراتی ژاپن در حال افزایش است که قیمت ها را در داخل نیز بالا می برد. تجار انتظار دارند که توکیو استیل نیز قیمت محصولاتش را بالا ببرد. کاهش تقاضا در ژاپن یا به معنی قطع تولید کارخانه ها می باشد و یا  به این دلیل است که کارخانه ها به اندازه کافی قراضه در اختیار دارند و نگران افزایش قیمت قراضه نیستند.

توکیو استیل اعلام کرده  که با وجود اینکه تقاضا در داخل ژاپن پایین است اما در خارج از این کشور تقاضا خوب است. ین قوی ژاپن باعث شده که فولاد ژاپن قدرت رقابت خود را در دنیا از دست بدهد  به همین دلیل توکیو استیل تصمیم گرفته که برای کم کردن اختلاف قیمت بازار های  داخلی و خارجی قیمت هایش را پایین بیاورد.

کاهش قیمت توکیو استیل تقاضا را در داخل ژاپن کم خواهد کرد. تقاضا پیش از این نیز در ژاپن کم بود. خریداران فولاد مانند ساختمان سازها چون انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را دارند خرید خود را به تعویق انداخته اند. توکیو استیل می گوید قیمت ها را برای ایجاد تعادل بین بازارهای داخلی و خارجی کم کرده است اما با این کاهش قیمت، تفاوت قیمت بین کارخانه های داخل ژاپن زیاد شده است.

توکیو استیل تیرآهن بال پهن را با قیمت 704 دلار هر تن عرضه می کند در حالیکه قیمت تیرآهن نیپون استیل 805 دلار هر تن است. قیمت میلگرد تحویل ژانویه توکیو استیل 536 دلار هر تن می باشد این در حالی است که کویو استیل همین کالا را  615 دلار هر تن عرضه می کند.

۲۵ آذر ۱۳۸۸ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۳۷۷
کد خبر : ۳,۲۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید