به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بحران اقتصادی بی سابقه در قطر

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  قطر ثروتمندترین کشور عربی که به کمک های دست و دلبازانه معروف بود، دچار بحران اقتصادی شدیدی شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از العالم، امیرنشین قطر که چندین بانک در گوشه و کنار جهان و چند باشگاه فوتبال در اروپا و املاک متعدد گران قیمت در قلب لندن را خریداری کرده است، اینک بعد از کاهش قیمت جهانی نفت به حذف و کوچک سازی برخی از طرح های بزرگ ناچار شده و سخن از تعدیل نظام مالیاتی و سیستم حمایت دولتی به میان می آورد.
کاهش هزینه ها در قطر، طرح هایی در زمینۀ توسعه و برنامه های فرهنگی، آموزشی، ارتباطات و طرح های مربوط به میزبانی جام جهانی 2022 را شامل شده و به عنوان مثال تعداد ورزشگاه های مخصوص جام جهانی را از 12 به 8 کاهش یافته است.
چند ماه قبل شرکت راه آهن قطر از اخراج 50 تن از کارمندان خود خبر داد و شرکت های نفتی هم هزاران کارمند خود را از سال 2014 به بعد اخراج کرده اند.
یک مرکز پژوهشی – پزشکی نیز از کاهش تعداد کارمندان خبر داده و سازمان موزه های قطر علاوه بر تعدیل 250 تن از کارمندان خود، ایجاد دو موزۀ جدید را هم به حال تعلیق در آورده است.
از آغاز سال 2016 شبکه ماهواره ای الجزیره بیش از هزار کارمندش را در نمایندگی های خود در گوشه و کنار جهان برکنار کرده و کانال آمریکایی خود را تعطیل کرده است.
بحران اقتصادی در خصوصی کردن شرکت های دولتی، افزایش 30 درصدی بهای بنزین برای مقابله با کسری بودجه، حذف یارانۀ اتباع خارجی و کاهش آن برای شهروندان قطری نیز خود را نشان داده است.
در مقابل، امیر نشین قطر در بخش نظامی، بسیار هزینه می کند که نمونۀ آن هزینۀ 23 میلیارد دلار فقط در سال 2014 است.
دولت قطر در سال 2016 با کسری بودجۀ 13 میلیارد دلاری روبرو است که ارتباط مستقیمی با کاهش بهای نفت دارد چرا که از ژوئن 2014 تا کنون قیمت جهانی طلای سیاه بیش از 70 درصد کاهش داشته است.
تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پاییز گذشته ابراز امیدواری کرد که کاهش قیمت انرژی به کاهش وابستگی کشورش به نفت منجر شود و دربارۀ اسراف و ریخت و پاش های غیرضروری هشدار داد.

منبع: میزان

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۸۱۱
کد خبر : ۳۲,۲۰۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید