به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

۹۵ درصد منابع بانکها در خدمت واردات

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رئیس هیأت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با بیان اینکه امسال برای اولین بار تراز تجاری کشور مثبت شده، گفت: ۹۵ درصد منابع بانک‌ها برای واردات اختصاص می‌یابد و تنها ۵ درصد منابع است که به صادرات تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدکمال سیدعلی امروز در همایش نقش صندوق ضمانت ایران در حمایت از توسعه خدمات فنی و مهندسی با اشاره به اینکه در اهداف کمی برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود که در سال 94، 80 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی محقق شود، گفت: به دلایل مختلف صادرات 80 میلیارد دلار کالای غیرنفتی محقق نشده است.

وی افزود: نقش صندوق ضمانت صادرات ایران در حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی، به آیین‌نامه‌ای که در سال 84 تحت عنوان آیین‌نامه تأمین مالی صادرات کالا و خدمات تدوین شده بود، بازمی‌گردد که همانا براساس این آیین‌نامه، بانک‌های عامل مجاز بودند که نسبت به اعطای تسهیلات میان‌مدت از محل منابع خود بانک به صادرکنندگان با دوره بازپرداخت حداکثر 10 ساله اقدام کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران افزود: اما متأسفانه در نظامنامه اعطای تسهیلات ارضی از محل صندوق توسعه صادرات، این موضوع رعایت نشده است و این برنامه و اعطای تسهیلات، تنها به بانک توسعه صادرات محدود شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه 95 درصد منابع و اعتبار بانک‌ها برای واردات صرف می‌شود و تنها 5 درصد منابع به سمت صادرات است، پس باید منابع بانک‌ها را به سمت صادرات سوق دهیم.

سید علی خاطرنشان کرد: امسال تراز تجاری برای اولین بار مثبت شده، چرا که 42 میلیارد دلار صادرات بدون نفت داشته‌ایم، در حالی که میزان واردات 41 میلیارد دلار بوده است.

منبع: فارس

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۳۲۹
کد خبر : ۳۲,۳۰۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید