به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روحانی در جلسه هیات دولت چه گفت؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رئیس جمهور آغاز مسئولیت علی عسگری رئیس جدید سازمان صدا و سیما و نخستین حضورش در هیات وزیران را تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که روحیه مسئولانه وی به پیشبرد برنامه‌های پیشرفت کشور کمک کند.

حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: همه ما برای حل مشکلات و تحقق اهداف پیشرفت کشور وظایفی داریم و مأموریت سازمان صدا و سیما فراهم آوردن زمینه برای حضور، مشارکت و مسئولیت‌پذیری مردم در همه امور به ویژه مسایل اقتصادی است.
روحانی گفت: در کنار اقدام برای جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی ضروری است  حداکثر تلاش برای جذب سرمایه های داخلی و مشارکت عموم مردم در توسعه و پیشرفت کشور بکار گرفته شود و لازمه این کار تقویت امید به آینده است.
رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت تقویت بیش از پیش اعتماد میان مردم و دولت، افزود: رفتار و عملکرد سیاسی مردم نشان می‌دهد که به دولت اعتماد دارند و جهت گیری کلی رسانه ملی باید تقویت امید و اعتماد دو جانبه باشد.
روحانی اظهارداشت: در حوزه فرهنگی هم تلاش صدا و سیما باید در جهت رفع کاستی ها و تشویق اقدامات مثبت باشد و بجای بزرگ نمایی نگرانی‌ها، تقویت هویت ملی و روحیه خودباوری در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.
در ادامه، دولت با پرداخت تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی موافقت کرد.
بر اساس تصمیم هیات وزیران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال 1395 نسبت به تعیین بانکهای عامل و سهمیه آنها، در مجموع به تعداد 200 هزار واحد با سفته زنجیرهای اقدام مینماید.
سقف فردی تسهیلات برای 120 هزار واحد برابر مبلغ 180 میلیون ریال و برای 80 هزار واحد در روستاهای مرزی و جزایر، متقاضیان تخریب و نوسازی (درجاسازی) مبلغ 200 میلیون ریال میباشد.
هیات وزیران همچنین در این جلسه ، آقای عبدالناصر همتی را به عنوان رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد.
دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه دو جانبه در زمینه کمک متقابل در امور گمرکی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری کره جنوبی و فدراسیون روسیه ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، اقدام نماید.
صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر، از دیگر مصوبات جلسه هیات وزیران بود.
لایحه تصویب مقررات بینالمللی جلوگیری از تصادم در دریا از دیگر مواردی بود که در جلسه هیات دولت از سوی اعضا مصوب شد. این لایحه جایگزین پیوست کنوانسیون مربوط به مقررات بینالمللی جلوگیری از تصادم در دریا (موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون یادشده) میشود.
دولت همچنین لایحه معاهده در زمینه معاضدت حقوقی دو جانبه در موضوعات کیفری و نیز لایحه معاهده معاضدت قضایی در موضوعات مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را به تصویب رساند.
هیات وزیران در این جلسه همچنین نسبت به تصویب لوایح دیگری از جمله موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایهگذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور، موافقتنامه حمل و نقل بینالمللی مسافر و کالا از طریق جاده بین دولت‏های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، موافقتنامه همکاری در زمینه دامپزشکی و بهداشت دام بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستانها و مجامع علمی آسیا اقدام نمود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۳۸۲
کد خبر : ۳۲,۶۴۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید