به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکوردشکنی سقوط درآمد نفتی روسیه

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- درآمدهای نفتی روسیه در سه ماهه اول سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی با 38 درصد سقوط بیشترین رکورد شکنی منفی را از سال 2004 تاکنون ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، داده‌های سرویس فدرال گمرک روسیه که امروز (دوشنبه) انتشار یافت، نشان می‌دهد درآمدهای نفتی این کشور در حالی کاهش یافته است که حجم صادرات افزایش نشان می دهد.
بنا به این گزارش، درآمد نفتی روسیه در این مدت به 14 میلیارد و 93 میلیون دلار کاهش یافته که در 12 سال گذشته کمترین میزان است.
برپایه آمار اعلام شده، با وجود اینکه صادرات نفتی روسیه به کشورهای خارج از همسوددر مدت مورد بررسی با 4،5 درصد رشد به 56 میلیون و 85 هزار تن رسیده، اما در آمد حاصل از آن با 1،6 درصد کاهش 13 میلیارد و 76 میلیون دلار بوده است.
همزمان با وجود افزایش 2،8 درصدی خرید نفت روسیه توسط کشورهای جامعه همسود (11 جمهوری شوروی سابق) به میزان پنج میلیون 866 هزار تن، در آمد آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 24،2 درصد برابر با یک میلیارد دلار کاهش نشان می دهد.
از سوی دیگر، بخش صادرات گاز روسیه هم مانند نفت همین شرایط را تجربه می کند و دورنمای آن روشن نیست.
روسیه با تولید روزانه حدود 10 میلیون و 500 هزار بشکه نفت پس از آمریکا دومین تولید کننده جهانی است که با توجه به صادرات نیمی از آن، درآمد ارزی حاصل از این بخش نقش زیادی در ثبات و رشد اقتصادی این کشور دارد.
سقوط جهانی بهای نفت در چند سال گذشته بر اقتصاد روسیه که زیر فشار تحریم های آمریکا و غرب قرار دارد، تاثیر منفی گداشته و ارزش روبل پولی این کشور ناشی از این و ضعیت و دلایل دیگر در طول دو سال حدود 40 درصد کاهش یافته و از هر 40 روبل مقابل یورو بین 73 تا 75 روبل در نوسان است.

منبع: اکونیوز

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۵۲۴
کد خبر : ۳۲,۶۸۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید