به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فرا خوان چین برای مخالفت با ادغام ریو و بی اچ پی – 30/ 09/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- چین از تمام کشورهای دنیا خواسته تا مخالفت خود را با ادغام این دو شرکت یعنی بی اچ پی و ریو اعلام کنند. این دو شرکت بزرگ معدنی اوایل این ماه قراردادی برای ادغام معادن خود بستند. ادغام این دو معدن 10 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای آنها دارد.

پس از ادغام این دو شرکت، شرکت جدید بزرگترین شرکت معدنی در دنیا خواهد بود که می تواند قیمت سنگ آهن را در دنیا تعیین کند. چین از تمام کشورهای دنیا خواسته تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از ادغام این دو شرکت انجام دهند. مذاکرات چین به عنوان بزرگترین واردکننده سنگ آهن در دنیا امسال با ریو و بی اچ پی برسر قیمت به جایی نرسید که در نهایت این دو شرکت با کشورهای دیگر آسیایی وارد مذاکره شدند.

پس از پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی جهانی، تحلیلگران پیش بینی 10 تا 20 درصد افزایش قیمت سنگ آهن به دلیل بالا رفتن تقاضا را دارند. واله بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در دنیا قراردادی با چین برای تامین سنگ آهن این کشور با کرایه حمل ثابت بسته است.

ریو و بی اچ پی مذاکراتی با اروپایی ها و استرالیا در نیمه دوم سال گذشته برای تایید ادغام این دو شرکت داشته اند. ماه گذشته تولیدکنندگان فولاد اروپا از اتحادیه اروپا درخواست کردند تا دوباره از ادغام بی اچ پی و ریو جلوگیری کند. سال گذشته نیز اتحادیه اروپا مانع از ادغام این دو غول معدنی شده بود.

۳۰ آذر ۱۳۸۸ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۹۲۲
کد خبر : ۳,۲۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید