به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش نرخ سود بانکی در راه است؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- یک کارشناس بانک گفت: کاهش نرخ سود بانکی در حد آیین نامه و ابلاغ کافی نیست و باید بصورت جدی به این امر پرداخته شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روح الله ابوجعفری کارشناس بانک گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم،نرخ سود بانکی هم باید کاهش پیدا کند تا پتانسیل سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی افزایش پیدا کند.
وی افزود:هم اکنون تورم از ۴۰درصد به ۱۲درصد رسیده است بنابراین نرخ سود بانکی نیز باید کاهش پیدا کند که در این صورت هزینه مالی بنگاههای تولیدی پایین می آید و به دنبال آن فعالیت بنگاهها افزایش می یابد.
ابو جعفری گفت: فعالان اقتصادی سپرده گذاری بانکی را به فعالیت های اقتصادی ترجیح می دهند این در حالیست که با کاهش نرخ سود بانکی انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش مختلف اقتصادی هموار می شود که این امر منجر به توسعه و رشد اقتصادی می شود.
وی تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانکی در حد آیین نامه و ابلاغ کافی نیست بلکه باید مشکلات جدی بانک ها از جمله مطالبات معوق، بدهی دولت به بانک و مشکلات سرمایه گذاری که بانک ها باعث شده قدرت تسهیلات دهی آنها کمتر شده برطرف شود.
ابوجعفری در پایان گفت:نرخ سود بانکی هم اکنون ۱۸درصد است که طرح کاهش آن را چند وقتی است مطرح کرده اند اما هنوز آمار دقیقی در این رابطه اعلام نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۸۴۹
کد خبر : ۳۲,۷۱۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید