به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کره جنوبی به دنبال تحکیم روابط تجاری با ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- قبل از اعمال تحریم های غرب، کره جنوبی یکی از شرکای تجاری بزرگ ایران بود. پس از برداشته شدن تحریم ها حال روابط بین دو کشور در حال افزایش است و تجارت فولاد نیز یکی از این بخش هاست که کره جنوبی به دنبال افزایش همکاری با ایران می باشد. به گزارش ایفنا، البته از آنجایی که ایران به دنبال خودکفایی در تامین فولاد است  کره جنوبی باید به دنبال راه های غیر مستقیمی از جمله شرکت های جوینت ونچر، سرمایه گذاری و یا ارائه  تکنولوژی های مربوطه باشد.

به عنوان نمونه شرکت پوسکو کره جنوبی طی قراردادی که برای کمک در ساخت یک خط تولید فولاد در سال جاری با ایران بسته تکنولوژی فینکس (finex)  خود را عرضه خواهد کرد که از هزینه های تولید فولاد می کاهد. در این راستا پوسکو 8 درصد سهام این خط تولید را خواهد داشت.

البته این تنها قرارداد همکاری پوسکو نیست و قصد دارد طی تفاهم نامه یک میلیارد یورویی تکنولوژی های خود را در نقاط مختلف ایران در خطوط تولید به کار بندد. بدین ترتیب کره جنوبی می تواند سهم بیشتری از بازار فولاد ایران را به دست آورد. سال 2012 واردات فولاد از کره جنوبی 1.1 میلیون تن بود و حال به 600 هزار تن کاهش یافته است.

البته بخش های مصرف کننده فولاد نیز مورد توجه هستند از جمله کشتی سازی، اتوبوس های ریلی و لوزام خانگی که کره جنوبی به دنبال گسترش همکاری با ایران است. از طرفی در سال های تحریم زیرساخت ها و تکنولوژی های تولید در ایران از دنیا عقب مانده از این رو فضا برای افزایش روابط وجود دارد.

در این راستا بانک های مرکزی هر دو کشور در حال مذاکره اند تا روابط بانکی را افزایش دهند. هر دو طرف می دانند که بهبود اوضاع اقتصادی ایران زمان می برد از این رو کره حاضر است نحوه پرداخت ها را راحت تر کند و در کنار وون کره از ارز های دیگری چون یورو و ین نیز برای پرداخت ها استفاده خواهد کرد.

منبع: metalexpert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

 

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۷:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۲۹۷
کد خبر : ۳۲,۷۵۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خ

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید