به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ممنوعیت ورود کالای ایرانی به کشور های عرب حوزه خلیج فارس

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- گزارش متال اکسپرت حاکی از آن است که ممکن است کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از همکاری با ایران امتنا کنند چرا که اخیرا ورود هر نوع کالای ایرانی یا ترانزیت آن از طریق این منطقه ممنوع شده است. به گزارش ایفنا، البته همین گزارش اظهار داشته که هنوز سندی رسمی و تاییدیه قطعی در این مورد از فعالان بازار فولاد دریافت نکرده است.

شورای همکاری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اخیرا بخشنامه ای صادر کرده که واردات و ترانزیت کالای ایرانی از این منطقه را ممنوع می سازد. اگر این خبر تایید شود می تواند تاثیری منفی بر بازار فولاد ایران بگذارد چرا که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس جزء خریداران اصلی محصولات نیمه تمام فولادی و انواع ورق فولادی آن هستند.

در این بین فعالان بازار فولاد ایران اظهار داشتند تردید دارند چنین قانونی تصویب شود و بر فعالیت ایران در منطقه اثر بگذارد. در واقع این بیشتر خبری سیاسی است تا اقتصادی و تولیدکننده های ایرانی همانطور که در زمان تحریم ها عمل کرده اند راه خود را پیدا می کنند.

منبع: metalexpert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۲۹۷
کد خبر : ۳۲,۸۹۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید