به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

علت تعطیلی “ارج” زمین ۵۰۰ میلیارد تومانی اش است!؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- کارخانه ارج با واقع شدن در منطقه 21 شهری تهران در زمینی به وسعت بیش از 10 هکتار واقع است. واقع شدن زمین کارخانه در کنار اتوبان های شیخ فضل الله نوری، شهید لشگری و آزادگان موقعیت مناسبی را در اختیار این ملک گذاشته است

 خبر تعطیلی کارخانه ارج از بازتاب ویژه ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشته است کارخانه که قریب به ۸۰ سال قدمت داشته و یکی از نمادهای سنعت ایران محسوب می شد. هرچند مسئولین در ادامه تعطیلی کارخانه را تکذیب کردند و از معطل شدن کارخانه، تعدیل کارگران و همچنین فروش ماشین آلات آن خبر دادند اما تمام این عوامل در کنار هم می تواند تعطیلی کارخانه را معنا کند.

آنچه که در کارخانه ارج مورد توجه قرار گرفت و به عنوان علت اصلی تعطیلی این کارخانه عنوان شد عدم توان رقابت محصولات این کارخانه با محصولات مشابه خارجی بوده است اما رقابت اصلی در تعطیلی کارخانه ارج نه رقابت اقتصاد مبتنی بر تولید داخل با اقتصاد واردات است که رقابت اصلی با اقتصاد غیر مولد است. کارخانه ارج با واقع شدن در منطقه ۲۱ شهری تهران در زمینی به وسعت بیش از ۱۰ هکتار واقع است. واقع شدن زمین کارخانه در کنار اتوبان های شیخ فضل الله نوری، شهید لشگری و آزادگان موقعیت مناسبی را در اختیار این ملک گذاشته است.

موقعیت زمین شرکت ارج شمال تهرانسر و جاده مخصوص کرج

در صورتی که مالکان کارخانه که بانک ملی و سازمان تامین اجتماعی هستند بتواند با تعطیلی کارخانه زمینه تغییر کاربری زمین آن را فراهم کنند ارزشی معادل ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت. در چنین شرایطی و با توجه به شرایط رکود اقتصادی کشور بسیار سخت است نگاه تجاری مالکان کارخانه تغییر و از درآمد حداقل ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیاردی کارخانه چشم فرو بندند.

85 درصد سهام شرکت ارج مربوط به بانک ملی و سازمان تامین اجتماعی است

بررسی تاریخچه شرکت نیز نشان می دهد فرآیند تعطیلی واقعی آن در سال ۱۳۸۷ و در اوج فعالیت های دلالی زمین و مسکن آغاز شده است و در این سال شرکت ارج در بورس تهران لغو پذیرش شده و سهام آن دیگر در بورس عرضه نشده است.

منبع: مسیرآنلاین

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۵۴۸
کد خبر : ۳۳,۳۸۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید