به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

موضع دوگانه نمایندگان آمریکا درباره قرارداد بوئینگ

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- نمایندگان آمریکا می گویند: از طرفی ما خواهان ایجاد فرصت‌های شغلی در آمریکا هستیم و از سویی دیگر نگران این هستیم که ایرانی‌ها چگونه از این هواپیماها استفاده خواهند کرد آیا قصد استفاده ترابری ندارند؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دو نفر ازنمایندگان مجلس آمریکا نسبت به قرارداد شرکت هواپیماسازی بوئینگ با ایران برای خرید حدود صد فروند هواپیمای مسافربری ابراز نگرانی کردند، این دو نماینده از مدیر کل شرکت‌ بوئینگ خواستند تا نسبت به این قرارداد شفاف‌سازی کنند.

جب هنسالینگ و پیتر رزکام طی نامه‌ای به بوئینگ اعلام کردند شرکت‌های آمریکایی نباید در تجهیز نظامی ایران دخیل باشند. روز سه‌شنبه ایران از توافق با شرکت بوئینگ برای خرید هواپیماهای مسافربری خبر دادند.

شرکت بوئینگ نسبت به جزئیات این قرارداد اطلاعاتی ارائه نداده اما اعلام کرده ایران برای خرید صد فروند هواپیما از این شرکت با مقامات بوئینگ به توافق رسیده است.

به محض انتشار این خبر نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا سوالات متعددی را نسبت به این قرارداد مطرح کردند. در نامه نمایندگان آمریکایی به بوئینگ سوالاتی نظیر امکان تیدبل شدن این هواپیماهای مسافربری به هواپیماهای ترابری و امکان بازپس‌گیری آنها در صورت نقض برجام مطرح شده است.

نکته قابل توجه این است که برخی نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا نظیر مارک کیرک، نماینده الینویز که دفتر مرکزی بوئینگ در این منطقه واقع است طی مصاحبه‌ای اعلام کرد نسبت به این قرارداد احساسات متناقضی وجود دارد.

وی تاکید کرد از طرفی ما خواهان ایجاد فرصت‌های شغلی در آمریکا هستیم و از سویی دیگر نگران این هستیم که ایرانی‌ها چگونه از این هواپیماها استفاده خواهند کرد.

منبع: فارس

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴
تعداد بازدید : ۶۶۴
کد خبر : ۳۳,۴۰۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید