به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

3 بانک بزرگ دنیا اوراق قرضه عربستان را می‌فروشند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- عربستان سعودی، بانک‌های جی‌پی مورگان، سیتی گروپ و HSBC را برای نخستین فروش اوراق قرضه بین‌المللی خود به کار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام یک منبع آگاه، بانک‌های جی‌پی‌ مورگان،‌ سیتی‌گروپ و HSBC،  به عنوان هماهنگ‌کننده‌های جهانی برای صدور اوراق قرضه عربستان عمل خواهند کرد. بانک‌های بیشتری نیز در آینده به این قرارداد خواهند پیوست.
هماهنگ‌کننده‌های بین‌المللی نقشی کلیدی در نظارت بر قرارداد دارند، در حالی که تنظیم‌کنندگان بدهی را خریده و آنها را به بانک‌های دیگر می‌فروشند.

این تصمیم شب یکشنبه گرفته شده و عربستان سعودی احتمالا تا پایان تابستان و قبل از فروش اوراق قرضه منتظر خواهد ماند. دولت عربستان خود را برای فروش اوراق قرضه با ارزش دست‌کم 10 میلیارد دلار آماده می‌کند.
 
بانک‌های HSBC، سیتی و جی‌پی‌ مورگان و وزیر دارایی عربستان از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کردند.

عربستان سعودی با پیوستن به 6 کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس قصد دارد تا  بازارهای خارجی را به کسری بودجه خود متصل کند. بر اساس اعلام محمد بن عبدالمالک الشیخ، وزیر دولت عربستان، این کشور در نظر دارد تا از ابتدای ماه سپتامبر به بازارهای بدهی بین‌المللی دسترسی پیدا کند.

به منظور پوشش کسری بودجه 100 میلیارد دلاری در سال جاری، عربستان ذخایر ارزی خارجی خود را کاهش داده و اقدام به فروش اوراق بدهی داخلی کرده است. همچنین این کشور پول خود را در بازارهای سرمایه بین‌المللی افزایش داده است. عربستان در نظر دارد با طرح تحول اقتصادی، تا سال 2020 بدهی دولت را  از 7.7 درصد به 30 درصد تولید اقتصادی افزایش دهد.

منبع: اقتصادنیوز

۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳
تعداد بازدید : ۲۳۰
کد خبر : ۳۳,۶۱۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید