به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

۱۰ تولیدکننده زیان‌ده: سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی ما را ورشکست کرد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- تولید کنندگان داخلی معتقدند که در دولت حسن روحانی تولید کنندگان علاوه بر رنج عدم حمایت دولت از تولید، از بابت واردات بی‌رویه هم متضرر شده‌اند.

حسن روحانی و یارانش در سه سال گذشته حل مشکلات اقتصادی را در به نتیجه رسیدن برجام دیده اند به همین دلیل اکثر نسبت به بخشهای داخلی اقتصادی کشور به خصوص بخش تولید غافل شده اند.

حدود سه سال پیش که کاندیداهای ریاست جمهوری برای پیروزی در انتخابات یازدهم با هم رقابت می‌کردند، بحث حمایت از تولید داخل در میان آنها بسیار داغ بود. اما یکی از کاندیداها که اتفاقا انتقادات زیادی هم نسبت به بی‌توجهی دولت قبل به تولید می‌کرد توانست برنده انتخابات شود. به گزارش «نسیم آنلاین»، حسن روحانی که در مناظره معروف اقتصادی کاندیداها از تعطیلی برندهای معروف ایرانی مانند پارس الکتریک گله می‌کرد، توانست با جلب نظر 51 درصد مردم راهی پاستور شود. پیروزی رئیس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات، این تصور را در میان فعالان اقتصادی به خصوص تولید کنندگان ایجاد کرده بود که قرار است حداقل برای چهار سال شاهد سالهای خوبی برای تولید باشند. اما با آغاز به کار دولت یازدهم به گواه اکثر فعالان اقتصادی (حتی برخی از اعضای اتاق بازرگانی که به حمایت از دولت روحانی معروفند مانند مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران) شاهد بدترین رکود در سالهای بعد از پیروزی انقلاب بودیم.

در سه سال گذشته در اکثر اوقات وضعیت رشد بخش صنعت و تولید کشور منفی بوده و بر خلاف شعارهای رئیس جمهور در ایام انتخابات شاهد تعطیلی اکثر کارخانه ها و واحدهای تولیدی بودیم. دومینیوی تعطیلی کارخانه ها حتی به برندهای معروف هم رحم نکرد و شرکتهای صاحب نامی مانند ارج، پارس الکتریک، شهاب و آزمایش و... تعطیل شدند. به دنبال این تعطیلی ها و رکود گسترده ای که بر اقتصاد کشور حاکم شد، بسیاری از کارگران هم بیکار شدند.

با این وجود باید گفت تنها چیزی که در برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید دیده نمی شود، برنامه ریزی برای تولید است. دولت حسن روحانی علی رغم وعده های خود در سه سال گذشته حتی یک ریال هم یارانه برای بخش تولید اختصاص نداده است و تنها به بخشهایی از تولید مانند خودروسازی توجه ویژه ای کرده است.

حسن روحانی و یارانش در سه سال گذشته حل مشکلات اقتصادی را در به نتیجه رسیدن برجام دیده اند به همین دلیل اکثر نسبت به بخشهای داخلی اقتصادی کشور به خصوص بخش تولید غافل شده اند. اما برجام در حالی یک ساله شده است که به هیچ وجه پیش بینی های مورد انتظار دولتمردان را برآورده نکرده است. وقتی پای صحبت تولید کنندگان می نشینیم آنها معتقدند که تنها ثمره برجام برای اقتصاد کشور واردات کالاهای لوکس مصرفی بوده که نمونه مشابه آنها در داخل تولید می شود. تولید کنندگان داخلی معتقدند که در دولت حسن روحانی تولید کنندگان علاوه بر رنج عدم حمایت دولت از تولید، از بابت واردات بی رویه هم متضرر شده اند. طبق آمار در سال گذشته واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای که به عنوان مواد اولیه تولید به شمار می روند در کمترین میزان خود در دو دهه گذشته قرار گرفته اند.

منبع: نسیم آنلاین

۲۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۵۲۳
کد خبر : ۳۳,۹۷۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید