به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خواسته اتحادیه اروپا از مقام‌های ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- 28 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از مقام های ترکیه شامل نیروهای امنیتی و پلیس این کشور خواستند، به تبع کودتای نافرجام خویشتنداری نشان دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا که پس از نشست فوق العاده وزرای یاد شده در بروکسل پایتخت بلژیک صادر شد، آمده است: همه نوع اقدامی در جهت جلوگیری از خشونت های بیشتر، محافظت از جان مردم و برقراری آرامش باید به کار گرفته شود.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه خود یادآور شدند که این نهاد خواستار رعایت تمام و کمال نظم قانون اساسی در ترکیه است و بر اهمیت رواج حاکمیت قانون در این کشور تاکید دارد.
این بیانیه در ادامه حاکی است: تضمین احترام کامل به همه نهادهای دمکراتیک در ترکیه شامل دولت منتخب و مجمع ملی بزرگ این کشور، مساله ای حائز اهمیت است.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین رد صریح مجازات اعدام را مبنای اصولی از شروط عضویت در این اتحادیه دانستند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که احتمال دارد مجازات اعدام دوباره در کشورش به اجرا درآید. اعدام در ترکیه در سال 2004 برچیده شد.
ترکیه که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، رویای پیوستن به اتحادیه اروپا را نیز در سر دارد.
ترکیه بامداد شنبه صحنه کودتای نافرجام بخشی از بدنه ارتش بود، به طوری که نظامیان تلاش کردند کنترل نقاط راهبردی در این کشور را در دست گیرند، اما حضور فعالانه مردم در سطح شهرها، از رقم خوردن یک کودتای تمام عیار در ترکیه جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۱,۳۱۴
کد خبر : ۳۴,۰۲۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید