به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فشار مالیاتی در دوران رکود بر دوش افراد خوش حساب است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در دوران رکود در بحث مالیات فشار بر روی کسانی است که خوش‌حساب هستند اما مراکز قدرت و ثروت، پشت فرارکنندگان از مالیات است.

نشست خبری «وصله ناجور» با موضوع مطالبه مردمی پیرامون شفافیت در اقتصاد با حضور علیرضا زاکانی، محمدسلیمانی، حجت‌الله عبدالملکی، احمد امیرآبادی فراهانی برگزار شد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در این نشست خبری، اظهار کرد: موضوع شفافیت که از جنبه‌های مختلف مطرح می‌شود مورد غفلت واقع شده است و اگر همه رفتارهای مسؤلان شفاف باشد ما مشکلات اقتصادی نخواهیم داشت.

امیرآبادی با بیان اینکه ما در بانکها، بیمه‌ها، مالیات و گمرک مشکل شفافیت داریم، افزود: 20 درصد فرار مالیاتی و 40 درصد معافیت مالیاتی در کشور وجود دارد و بسیاری از این معافیتها بعضاً به ناحق است و فضای رقابتی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: در دوران رکود در بحث مالیات فشار بر روی کسانی است که خوش‌حساب هستند اما مراکز قدرت و ثروت، پشت فرارکنندگان از مالیات است.

نماینده قم در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در بحث گمرک عنوان کرد: سفارشات و رانتها و نیز دور زدن قانون، برای افرادی خاص و در یک زمان مشخص صادر می‌شود.

امیرآبادی با بیان اینکه در کشور 90 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دانه درشت داریم، خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از افراد هستند که معوقات کلان بانکی دارند. به عنوان مثال فردی که کارهای اقتصادی خاصی می‌کند میلیاردها تومان به بانک بدهکار است و نکته جالب اینکه بانکها از قوه قضائیه شکایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه باید با باندبازیها در نظام اسلامی برخورد کرد، افزود: رئیس بیمه که هیچ تخصصی ندارد مدیر عامل یکی از مهمترین شرکتهای بیمه‌ای است و چون برادرش در ستاد انتخابات رئیس جمهور بوده است به عنوان رئیس بیمه انتخاب شده است.

نماینده قم در مجلس افزود: رئیس بیمه دیگری از نزدیکان رئیس‌جمهور است که سابقه بیمه‌ای ندارد اما فعالیتهای بیمه‌ای در کشور انجام می‌دهد.

امیرآبادی با اشاره به بحث دریافت حقوقهای نجومی، گفت: باید برای مردم، حقوقهای مسؤلان شفاف باشد و مردم بدانند نماینده و وزیر چه مقدار دریافت می‌کنند و خرج و مخارج تبلیغات انتخاباتیش از کجا می‌آید.

وی با بیان اینکه اشرافیگری، تبعیض و فساد به جمهوری اسلامی ضربه می‌زند، خاطر نشان کرد: امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند اما اشرافیگری، تبعیض و فساد به نظام ما ضربه می‌زند و افکار عمومی و جنبشهای دانشجویی باید این دغدغه‌ها را مطالبه کنند.

منبع: تسنیم

۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۱۴۴
کد خبر : ۳۴,۰۶۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید