به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود سراغ پایین‌دست صنعت پتروشیمی هم رفت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- موج رکودی حاکم بر اقتصاد دنیا علاوه بر بالادستِ صنعت پتروشیمی، اکنون صنایع تکمیلی و پایین‌دستی نظیر صنعت پلاستیک را نیز تحت تأثیر قرار داده و به کاهش درآمدهای این صنایع دامن زده است.
به گزارش نکونیوز، صنعت شیمایی که سومین بخش بزرگ اقتصادی در آلمان است، برای سومین بار پیاپی برآورد خود در مورد درآمدهای این صنعت در سال 2016 را کاهش داده است. این امر نشان‌دهنده این است که پیچیده‌ترین محصولات تولیدشده در پایین دست صنایع پتروشیمی نیز اکنون تحت تأثیر موج رکودی حاکم بر اقتصاد دنیا قرار گرفته‌اند و تقاضا برای آن‌ها کاهش یافته است. آلمان دارای یک بخش شیمایی بسیار قوی و شناخته‌شده است که محصولات کاملاً پیچیده‌ای تولید می‌کند.
گروه تجاری صنایع شیمایی آلمان، وی سی آی، اعلام کرده که انتظار دارد که درآمدهای صنعت شیمایی در سال 2016، 1.5 درصد کاهش یابد. این گروه در ماه می کاهش 1 درصدی را برای سال 2016 پیش‌بینی کرده بود.
گروه تجاری وی سی آی، «عوامل منفی نظیر رشد اقتصادی ضعیف در بازارهای نوظهور، کاهش پویایی تجاری در سطح دنیا و پایان دوره رونق سرمایه‌گذاریِ جهانی» را به عنوان دلایل اصلی کاهش درآمدهای صنعت شیمایی آلمان معرفی کرده است. رئیس گروه تجاری وی سی آی آلمان در حال حاضر مارین دِکرز است. وی پیش از این مدیرعامل شرکت معروف بایر بوده و در حال رئیس هیئت مدیره شرکت یونیلِوِر است.
وی سی آی پیش‌بینی کرده است که میزان محصولات تولیدشده توسط صنعت شیمایی آلمان در سال جاری 0.5 درصد رشد داشته باشد. همچنین این گروه عنوان کرده که قیمت این محصولات در بازار آلمان، کاهش دو درصدی را تجربه خواهد کرد.
موج رکودی حاکم بر اقتصاد دنیا باعث شده تا تقاضا برای پلاستیک‌ها و مواد شیمایی مورد استفاده در تجهیزات و کالاهای بادوام کاهش یابد و این امر قیمت آن‌ها را نیز کاهش داده است. گرچه افت قیمت‌ها در پایین دست صنعت پتروشیمی به اندازه محصولات تولید شده در صنایع بالادستی نبوده است، اما با این حال، تمامی بخش‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی کم و بیش تحت تأثیر شرایط رکودی موجود قرار گرفته‌اند.

منبع: نکونیوز

۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۶۰۲
کد خبر : ۳۴,۱۳۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید