به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

"آمریکا" کشوری بدون پول نقد می شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  با توجه به مطالعه ای که از سوی مرکز پژوهشی Gallup انجام گرفته است؛ بیش از نیمی از آمریکایی ها هنوز تمایل دارند پول نقد را در تمام اوقات نزد خود داشته باشند.

اما ۶۲% از افراد پیش بینی می کنند که بزودی ایالات متحده به جامعه ای بدون پول نقد تبدیل می شود. از بیش از هزار آمریکایی مورد مطالعه، 62 درصد معتقدند که احتمال افزایش ابزارهای پرداخت الکترونیکی که منجر به جامعه بدون پول نقد می شود بسیار افزایش یافته است. این دیدگاه بر اکثریت افراد در تمامی گروه های سنی حاکم است. 58 درصد از افرادی که 65 سال یا بیشتر سن دارن و 63 درصد از 18 تا 29 ساله ها احتمال ایجاد جامعه بدون پول نقد را بسیار زیاد می دانند.
با این حال، 54 درصد از پاسخ دهندگان هم چنان تمایل دارند در تمام زمان ها پول نقد به همراه داشته باشند. البته در این دیدگاه تفاوت عقاید نسل ها به طور قابل توجهی نمایان است.  56 درصد از افراد 18 تا 29 ساله، بدون پول نقد کاملا راحت هستند. در حالی که فقط 32 درصد از افراد 65 سال به بالا می توانند بدون پول نقد احساس راحتی داشته باشند.
در حالی که بسیاری از افراد مسن تر تمایل دارند همیشه وجه نقد را در دستان خود به همراه داشته باشند، این موضوع به معنای این نیست که می خواهند بیشتر موجودی خود را به صورت نقدی داشته باشند. در عوض، افرادی در طیف سنی 30 تا 49، بیشتر تمایل دارند درصد بیشتر موجودی خود را به صورت نقدی در دستان خود داشته باشند و این درصد بیش از دوبرابر افرادی با همین عقیده و در طیف سنی 18 تا 29 ساله است.
مدت هاست پایان وجه نقد پیش بینی شده است. نتایج تحقیقات اخیر که بر روی 2000 بریتانیایی از سوی شهرداری شهر لندن (شرکت London & Partners) انجام گرفته حاکی از آن است؛ 68 درصد از افراد معتقدند تکنولوژی های حذف پول نقد، تا سال 2036 به طور کامل پول فیزیکی را حذف می کنند.
به نوشته بانکداری الکترونیک، در اوایل سال جاری، بانک مرکزی سوئد، (این کشور در مسیر تبدیل شدن به جامعه ای بدون وجه نقد به خوبی عمل کرده است) درخواست برای دسترسی به پول نقد فیزیکی را فقط یک حق قانونی خواند.
 
منبع: https://www.finextra.com

۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۳
تعداد بازدید : ۲۱۱
کد خبر : ۳۴,۱۸۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید