به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

غول های معدنی دنیا به دنبال کاهش هزینه های تولید سنگ آهن

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- گزارشات میزان تولید شرکت های معدنی بزرگ تولید کننده سنگ آهن به خوبی نشانگر این مسئله است که تاکید و توجه به گسترش عرضه سنگ آهن دیگر به تاریخ پیوسته و در حال حاضر بیشترین توجه به پایین آوردن هزینه تولید برای حفظ موقعیت در بازار است. به گزارش ایفنا، با این کار آن ها معتقدند از قیمت سنگ آهن نیز حمایت می کنند یا حداقل از افت بیشتر آن جلوگیری می کنند.

مدیریت عامل شرکت معدنی بی اچ پی بیلیتون بر این باور است که قیمت فعلی بازار سنگ آهن واقع گرایانه است و بر اساس پایه های عرضه و تقاضای بازار می باشد. به نظر وی یکی از بازارهایی که بیشترین زمان را می برد تا به توازن قبلی خود باز گردد سنگ آهن است.

از این رو جای تعجب ندارد وقتی می بینیم اکثر شرکت های معدنی بزرگ  دنیا هدف تولید را یا به سطحی پایین تر از قبل رسانده اند و یا به دنبال پایین آوردن تولید در سال های آتی هستند.

در این راستا شرکت معدنی واله اخیرا اعلام کرده سه ماه دوم سال 86.8 میلیون تن سنگ آهن تولید کرده که نسبت به فصل اول سال 9.3 میلیون تن رشد داشته است. ولی کل تولید سال 2016 آن  240 تا 350 میلیون تن خواهد بود و برای سال 2017 دیگر به دنبال تولید 380 تا 400 میلیون تن نخواهد بود.

قبل از واله ریو تینتو نیز اعلام کرد سال آینده 330 تا 340 میلیون تن سنگ آهن تولید خواهد کرد که از برآورد قبلی که 350 میلیون تن بود کمتر بود.

علی رغم این خبر ها قیمت سنگ آهن نسبت به حدود 40 دلار اواسط ژانویه بالاتر است و 56 تا 57 دلار است که 25 دلار نسبت به به میانگین کف قیمت مورد نظر شرکت های معدنی بالاتر است. هنوز سنگ آهن با این قیمت هم تجارت بزرگی است ولی دیگر رونق زمانی که سال 2011 حدود 191 دلار شده بود را ندارد. از این روست که شرکت های معدنی به دنبال کاهش هزینه ها هستند و احتیاط حرف اول را در تصمیماتشان می زند.

منبع: theaustralian.com

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۳۳۷
کد خبر : ۳۴,۱۹۵
کلیدواژه ها: سنگ آهن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید