به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صندوق بین المللی پول: مشکل بدهی های چین جدی است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- صندوق بین المللی پول اخیرا به چین هشدار داده که باید فکری به حال سطح بدهی های خود بکند قبل از آن که این موضوع  از کنترل خارج شود. به گزارش ایفنا، بدهی های شرکتی چین بالاست از این رو چشم انداز میان مدت خوبی ندارد. لازم ست چین اقدامی فوری در این زمینه داشته باشد. طبق آمار بدهی 25 هزار میلیارد دلاری چین حدود 254 درصد رشد تولید ناخالص داخلی آن است. این رقم خیلی بالاست و به بدهی برخی کشورهای دیگر نیز نزدیک است.

به عنوان نمونه بدهی های امریکا نیزمشابه چین است ولی آنچه در مورد چین نگران کننده است روند رشد این بدهی ها در سال های اخیر بوده که بین سال های 2007 تا 2014 چهار برابر شده است.

در این بین سرمایه گذارها نیز حق دارند نگران شوند. یکی از چالش های بزرگی که همیشه سیاستمداران با آن روبرو بوده اند مقابله با روند رشد سریع و ناپایدار بدهی ها بوده است.

این موج گسترده وام دهی و در نتیجه افزایش بدهی ها در راستای مقابله با رکود اقتصادی پس از بحران مالی جهانی بوده است. این امر لزوما بد نیست چرا که همه دولت ها در سطح دنیا شرکت ها را تشویق می کنند با وام گرفتن سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بیشتری کنند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد. ولی در مورد چین مشکل این است که این اعتبارات درست تقسیم نشده و بازگشت اقتصادی ضعیف تری داشته است.

موسسات اعتبارسنجی  بین الملی نیز مدت هاست به چین در مورد روند صعودی افزایش بدهی ها هشدار داده اند. لازم است چین با این مشکل به سرعت مقابله کند.

در این راستا دولت چین سعی دارد با برخی غول های صنعتی دولتی خود برخورد کند و اوایل سال جاری اعلام کرده 1.8 میلیون فرصت شغلی بخش فولاد و زغال سنگ را حذف می کند و 15.3 میلیارد دلار در زیرساخت ها و بخش آموزش سرمایه گذاری می کند تا فرصت شغلی جدید برای کارگران بیکار شده ایجاد کند.

در این بین صندوق بین المللی پول معتقد است چین باید این تلاش را گسترده تر کند و به صنایع دیگر نیز منتقل سازد تا تاکید بیشتری بر بخش های تولیدی و کارآفرینی اقتصاد خود داشته باشد.

منبع: CNN

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

 

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۴۸۵
کد خبر : ۳۴,۵۵۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید