به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمادگی ۱۵۰ تاجر افغانستانی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد با توجه به ایجاد فرصت‌های اخیر برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران، ۱۵۰ تاجر افغانستانی نسبت به سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد تجاری ابراز تمایل می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از کابل تایمز، وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد با توجه به ایجاد فرصت‌های اخیر برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران، 150 تاجر افغانستانی نسبت به سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد تجاری ابراز تمایل می‌کنند.

سخنگوی وزارت تجارت افغانستان گفت بندر چابهار پتانسیل بسیاری برای سوددهی به سرمایه‌گذاران افغانستانی دارد.

وی افزود در حال حاضر، 150 تاجر افغان نسبت به سرمایه‌گذاری در این بندر، ابراز آمادگی کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد تجاری را فراهم کرده است.

ایران، افغانستان و هند در ماه می توافق سه‌جانبه‌ای برای ایجاد یک کریدور ترانزیتی بین‌المللی که از چابهار عبور کند، به امضا رساندند.

مسیر چابهار به اجناس هندی این امکان را می‌دهد که از طریق این بندر ایرانی بدون عبور از خاک پاکستان به افغانستان برسند.

منبع: فارس

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۶۰۱
کد خبر : ۳۴,۵۷۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید