به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تقریبا 80 درصدی صادرات فولاد ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- در 4 ماه نخست سال جاری فولادسازان ایرانی موفق شده اند صادرات خود را به میزان چشمگیری افزایش دهند. به گزارش ایفنا، در این مدت آن ها نه تنها موقعیت خود را در بخش های صادراتی همیشگی از جمله ورق گرم و بیلت بهبود بخشیدند بلکه توانستند در سایر بخش ها از جمله اسلب نیز موفق تر باشند.

طبق آمار ایمیدرو، فروش صادراتی فولاد نیمه تمام و محصولات فولادی نهایی در این 4 ماهه 77 درصد رشد سالانه داشته  از 2 میلیون تن بالاتر رفت. بیشترین سهم را فولاد مبارکه با 1.156 میلیون تن ( معادل 56 درصد) داشت که فولاد هرمزگان به عنوان زیر مجموعه آن شامل این آمار می شود. فولاد مبارکه صادرات ورق گرم و سایر محصولات ورق را دو برابر کرد و توانست صادرات اسلب را 20 برابر کند. به گزارش متال اکسپرت محصولات فولاد مبارکه در اروپا و خاور میانه فروخته شد.

فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات نیمه تمام فولادی 30 درصد کل صادرات فولاد ایران را از آن خود کرد. در 4 ماه فروردین تا تیر صادرات اسلب و بیلت فولاد خوزستان 39 درصد رشد سالانه داشته 625 هزار تن ثبت شد. که به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، اردن، مصر، سودان، تایلند وبرزیل به عنوان بازارهای اصلی صادر شد.

ایران قصد دارد در سال 95 5.5 میلیون تن فولاد صادر کند  که 45 درصد از سال 94 بالاتر خواهد بود. در این بین فولاد مبارکه به دنبال صادرات 2 میلیون تن از محصولات فولادی، فولاد خوزستان 1.35 میلیون تن و ذوب آهن اصفهان 1 میلیون تن از محصولات خود می باشد. فولاد خراسان نیز 300 هزار تن فولاد صادر خواهد کرد.

فعالان بازار نسبت به این برنامه های صادراتی هم محتاطند و هم خوش بین. از یک طرف در اروپا موج پرونده های آنتی دامپینگ شدت گرفته  و از طرفی درگیری های سیاسی با عربستان شدت گرفته است.

وضعیت بازار داخلی نیز بر بازار صادرات فولاد ایران اثر گذار است. فولاد مبارکه که بزرگترین صادرکننده ایرانی در بازار فولاد است سهم خود را از بازار داخلی به 80 درصد افزایش داده چرا که تقاضا بهتر شده و به مقابله با واردات نیز پرداخته است. پیش از این ورق گرم صادراتی این کارخانه ماهانه 150 هزار تن بوده ولی جولای سال جاری به 50 هزار تن رسید و در آگوست نیز در همین حدود خواهد بود.

منبع: metalexpert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۶۴۸
کد خبر : ۳۴,۵۸۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید