به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در نیشابور احداث می شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- مدیرعامل شرکت فولاد خراسان گفت: کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در نیشابور احداث می شود.

سیدحسین احمدی سلیمانی صبح امروز در جلسه دیدار با خبرنگاران شهرستان در سالن جلسات مجتمع فولاد خراسان اظهار داشت: تولید فولاد یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور است.

وی افزود: از مزیت های مجتمع فولاد خراسان، زیربنای آن است که فراهم شده تا جایی که با افتتاح سد بار در مجاور مجتمع ریسک تامین منابع آبی کاهش یافت، ظرفیت تامین برق و گاز به 10 برابر و فضای سبز از 150 به 247 هکتار افزایش یافت. از طرف دیگر ریل راه آهن به داخل مجتمع آمده و مجتمع در نزدیکی بزرگراه تهران- مشهد قرار دارد. زنجیره تولیدات فولاد را هم به گونه ای پیش می بریم که اگر اتفاقی برای سایر فولادسازی ها رخ دهد ما دایر هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان گفت: شرکت فولاد با سرمایه گذاری در سنگان خواف علاوه بر سرمایه گذاری جدید در نیشابور درصدد است تا زنجیره تولید فولاد را از مرحله سنگ آهن تا محصول نهایی در خراسان رضوی به عنوان محل استقرار خود مدیریت کند.

احمدی بیان کرد: 50 درصد گندله را از گل گهر کرمان و باقی را از چادرملو یزد توسط حمل و نقل ریلی با سهم 75 درصد و حمل و نقل جاده ای با سهم 25 درصدی به نیشابور منتقل می کنیم که ماده اولیه تولید فولاد خراسان است.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان با اشاره به اینکه سال گذشته 760 هزار تن تولید آهن اسفنجی داشتیم، خاطرنشان کرد: در حال احداث کارخانه گندله سازی به ظرفیت دو و نیم میلیون تن در همین مجتمع نیشابور هستیم.

احمدی بیان کرد: مجتمع فولاد خراسان در 5 سال گذشته به سازمان های امور مالیاتی، تامین اجتماعی و شرکت های آب، برق، گاز، مخابرات و راه آهن بیش از هزار و 60 میلیارد تومان پرداخت کرده است که این نقش مجتمع را در رونق اقتصاد عمومی نشان می دهد. 2 هزار و 545 نفر در شرکت فولاد خراسان و شرکت های پیمانکاری وابسته مشغول فعالیت هستند که از این مقدار 964 نفر رسمی شرکت هستند.

در این جلسه معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: جوانان بسیار با مشکل بیکاری مواجه هستند. تلخ تر اینکه به ما مراجعه می کنند ولی کاری از دست ما ساخته نیست.

غلامحسین مظفری تاکید کرد: باید با فراهم کردن بستر، اتکا به اقدامات قبلی و استفاده از فرصت های پیش آمده، اشتغالزایی کنیم و از مرحله شعار رد شویم و جامعه ما بیش از هر چیز به فضای نشاط، شادابی و امید نیاز دارد

دنیای معدن.

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱
تعداد بازدید : ۷۸۶
کد خبر : ۳۴,۶۰۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید