به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

وفاق بر سر کاهش مجدد نرخ سود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- شورای پول و اعتبار قرار است در جلسه عصر امروز خود مجدد، موضوع کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی را بررسی کند.

شورای پول و اعتبار عصر امروز با حضور اعضا تشکیل جلسه داده و موضوع کاهش دوباره نرخ سود بانکی را مورد بررسی قرار خواهد داد. بر این اساس قرار است در کنار تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ سود بانکی، در مورد نحوه افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص غیر ایرانی و اصلاح آئین‌نامه صرافی‌ها هم تصمیم‌گیری شود.

این در شرایطی است که بانکها اگرچه خود پیشگام کاهش نرخ سود بانکی در ماههای گذشته بودند، اما از کاهش نرخ تبعیت نکرده و تلاش کردند که برای جلوگیری از خروج سپرده‌های مردم از بانکها، نرخ‌های سود شناوری را اعمال کنند. همانگونه که در گزارش دیروز مهر آمده بود، بانکها اخیرا در نامهای به رییس کل بانک مرکزی درخواست کردند که در مورد کاهش نرخ سود، با طمانینه بیشتری پیش رود.

این در شرایطی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و فعالان اقتصادی بر این باورند که با توجه به کاهش نرخ تورم، باید نرخ سود بانکی نیز کاهش یابد؛ البته گزارش‌های مرکز آمار ایران در خصوص نرخ تورم در دو ماه اخیر، بازگشت به مدار افزایش را نشان می‌دهد و همین امر ممکن است محاسبات تنظیم نرخ سود و پیگیری روند کاهشی آن را بر هم زند.

یک مقام مسئول بانکی عنوان کرده بود که به دلیل کاهش نرخ سود، اخیر فقط از یکی از بانکهای خصوصی حدود ۷ هزار میلیارد تومان سپرده خارج شده است. وی افزود: مدیران برخی بانکها اخیرا در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی نسبت به کاهش نرخ سود اعتراض کرده و عنوان کرده اند که این کار باعث خروج گسترده سپرده های مردم از بانکها شده است.

وی اظهار داشت: بانکها در نامه شان به سیف عنوان کرده اند که جریان خروج سپرده از بانکها دو خطر جدی در پی دارد؛ یکی خطر ورشکستگی بانکها و دیگر اینکه این سپرده ها پس از خروج از بانکها به بازارهایی همچون طلا و ارز و مسکن سرازیر شده و تورم شدیدی را در این بخش ها ایجاد می کند. به گفته این مقام مسئول بانکی، بانکها در این نامه از رییس کل بانک مرکزی خواسته‌اند تا بانکهای خصوصی امکان یابند در مورد نرخ سود، خودشان تصمیم گیری کنند.

منبع: مهر

 

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۲۲۴
کد خبر : ۳۴,۷۳۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید