به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک های اروپایی هر روز با چالشی جدید

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بانک های اتحادیه اروپا نمی توانند نفس راحتی بکشند. به گزارش ایفنا،  بسیاری از آن ها هنوز در چالشند تا با ضرر ناشی از افت ارزش سهام پس از برگزیت کنار بیایند. امسال در مجموع درآمد بانک های سرمایه گذاری اروپایی 23 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 پایین آمده است. آن ها از بانک های امریکایی در رابطه با سهم از کیف پول عقب هستند و در مقایسه با رقبای خود از نظر درآمد حاصل از قراردادها عقب ترند.

جی پی مورگان اولین رتبه را بین بانک های اروپایی برای سهم از کیف پول دارد که 7.3 درصد معاملات را در بر می گیرد. پس از آن گلدمن ساکس  با 6.2 درصد معاملات قراردادها قرار دارد و تنها رتبه سوم را یک بانک در اتحادیه اروپا دارد که دویچه بانک با 5 درصد درآمد می باشد. ولی یک دهه اخیر بانک های اروپایی و رقبای امریکایی آن ها با موج رو به رشدی از بانک های سرمایه گذاری تخصصی روبرو شده اند که درصد رو به رشدی از درآمد حاصل از ادغام شرکت ها را از آن خود کرده اند.

در سراسر جهان درصد ادغام شرکت ها نیز کاهش یافته ولی در اروپا مشهود تر بوده  و موجب شده بانک های بزرگ افت بیشتری در درآمد های خود احساس کنند.

به عنوان نمونه بانکداری سرمایه گذاری در آلمان 45 درصد کاهش یافته است. در سطح دنیا نیز 22 درصد درآمد بانکی به اروپا تعلق می گیرد.

بانک ها به شدت نگران ضررهای رو به افزایش ناشی از  وام ها نیز هستند به ویژه در مورد دارایی های مربوط به نفت و گاز.

ولی یک نقطه عطف کوچکی نیز برای بانک های اروپایی به چشم می خورد . بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفته خرید اوراق قرضه را افزایش دهد این بدین معناست که بانک های اروپایی می توانند بر روی قراردادهای وام بیشتری کار کنند. از این رو گرچه بانک های اروپایی در قراردادهای ادغام شرکت ها حریف رقبای امریکایی نشده اند ولی راه دیگری برای افزایش نقدینگی خود پیدا کرده اند.

 

*** سهم از کیف پول ( wallet share)  : یک اصطلاح بازاریابی است که با بررسی عملکرد میزان فروش یک شرکت یا بنگاه تجاری به قشرهای مختلف مشتریان، اطلاعاتی درباره سهم خرید هر کدام از آن گروه مشتریان را به مدیران می دهد. این اطلاعات به مدیران کمک می کند با تمرکز بیشتر برروی آن گروه از مشتریان (که سهم بیشتری از خرید را دارند) با هزینه کمتر، درامد خود را بالاتر ببرند.***

منبع: CNBC

 ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۱۸۵
کد خبر : ۳۴,۷۴۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید