به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید داخلی مواد معدنی چین جوابگوی تقاضا نیست

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- چین در استخراج طلا، روی، سرب، ملیبدن، زغال سنگ، قلع، تنگستن، عناصر خاکی کمیاب، گرافیت، وانادیوم، آنتیمون و فسفات رتبه اول دنیا را داراست و در استخراج مس، نقره، کبالت، بوکسیت و منگنز رتبه دوم را داراست. به گزارش ایفنا، گزارشات جدید نشان می دهد رشد تولیدات معدنی چین کاهش چشمگیری داشته و از میانگین تولید یک دهه گذشته خیلی پایین تر آمده است. دلایل این روند نزولی نیز بسیار است.

علاوه بر قیمت های نزولی، افزایش هزینه ها و کاهش ذخایر استخراج، دولت چین سعی داشته صنعت معدن کشور را به عنوان بخشی از سیاست های سخت گیرانه زیست محیطی خود ادغام کند. این سیاست ها نقش مهمی در کاهش روند استخراج و یا افزودن بر ظرفیت تولید داشته است.

در سال جاری نیز تولید داخلی مس، نیکل، بوکسیت، سنگ آهن، سرب و البته زغال سنگ نزولی بوده است. عرضه قلع و روی به افزایش قیمت ها واکنش داده و بهتر شده ولی میزان رشد تولید در مقابل روند نزولی دو سال گذشته ناچیز بوده است.

مصرف فلزات و مواد معدنی در چین خیلی از میزان تولید داخلی آن بالاتر است. در بخش سنگ آهن واردات حدود 80 درصد مصرف را در برگرفته و در مورد مس این رقم 50 درصد است در مورد نیکل نیز از این بالاتر می باشد.

کاهش تولید داخلی تنها روند افزایش نیاز به واردات را تشدید می کند و از قیمت های وارداتی حمایت خواهد کرد.

منبع: mining.com

 ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : ۲۸۵
کد خبر : ۳۴,۷۴۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید