به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن چین صعودی شد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- در بازار چین با افزایش تولید فولاد و رشد خرید سنگ آهن قیمت این ماده اولیه این هفته صعودی شده است. به گزارش ایفنا، آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی از استرالیا 62 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که 75 سنت در یک روز رشد داشته است. قیمت فولاد رو به بهبود است از این رو تولید بالا رفته و قیمت سنگ آهن را افزایش داده است.

ظاهرا برنامه کاهش تولید برای پایین آوردن مازاد عرضه فولاد چین که امسال به 50 درصد هدف اولیه رسیده تاثیر چندانی بر مجموع تولید فولاد این کشور نگذاشته است. از طرفی افزایش قیمت فولاد به دلیل رشد تقاضای فصلی، موجودی پایین بازار و کاهش محدودیت های زیست محیطی موجب شده بسیاری از فولادسازان چینی به فکر افزایش تولید بیفتند.

یک ماه اخیر حاشیه سود بیلت در بازار داخلی چین از 6 دلار به 29 دلار هر تن رسیده و قیمت آن 45 دلار رشد داشته است. برخی از فولادسازان تا 75 دلار هر تن سود می برند. با این حال شاید این روند صعودی موقتی باشد و رشد قیمت سنگ آهن تا اکتبر تداوم یابد ولی تا پایان سال 2016 مجددا نزولی می گردد که به دلیل افت مصرف فولاد و افزایش مازاد عرضه سنگ آهن خواهد بود.

منبع: Metalexpert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۳۰۲
کد خبر : ۳۴,۷۷۰
کلیدواژه ها: سنگ آهن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید