به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند یک ساله بازار فولاد حوزه یورو از نگاه موسسه مپس

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بنا بر گزارش موسسه مپس، 12 ماه گذشته دوران آشفته ای برای خرید فولاد در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بود. به گزارش ایفنا،  میانگین قیمت ورق حوزه یورو نیمه دوم سال گذشته میلادی 83 یوروهر تن افت داشته که حدود 17.5 درصد می شود.

دسامبر 2015 حجم معاملات داخلی به کف 12 ماه قبل آن رسید. فشار بیشتر بازار واردات چه از نظر قیمت و چه حجم واردات فولادسازان منطقه یورو را واداشت قیمت های خود را به طور مداوم کاهش دهند.

این شرایط منفی با افت قیمت مواد اولیه ترکیب شد و خریداران نگران پیش بینی کردند قیمت ها باز هم کاهش می یابد که به دلیل رکود فصلی تقاضا نیز خواهد بود. این امر طوفان شدیدی راه انداخت و قیمت ها سقوط کرد.

اوایل سال 2016 نیز فعالیت بازار فولاد اروپا در سکوت ماند و امیدی به بهبود چشمگیر فروش نبود. پایین آوردن قیمت فولاد چینی ها موجب شد بازار های جهانی فولاد دچار واهمه شوند و قیمت ها نزولی باشد.

کاهش تولید اوایل سال، موجودی پایین انبارها و رشد فصلی تقاضا موجب رشد قیمت فولاد در بازار داخلی چین شد. این امر بر رونق بازارهای فیوچرز نیز اثر گذاشت از این رو فولادسازان چینی تشویق شدند قیمت های صادراتی را نیز بالا ببرند.

ضرر چشمگیری که پیش از این توسط فولادسازن چینی وارد شده بود دیگر برای مدت بیشتر قابل تحمل نبود. از طرفی چون صادرات فولاد چین صعودی بود و قیمت ها اغلب از بازار داخلی آن کمتر بودند این سیاست به مرور نقش مخربی داشت.

موسسه مپس پیش بینی کرده  در کوتاه مدت قیمت ها در بازار اروپا در ثبات می مانند ولی رشد قیمت نیز دشوار است. انتظار می رود حجم فروش در سه ماه پایانی سال کمتر شود  و عرضه بالا برود.  البته علی رغم پیش بینی افت برآورد شده حجم فروش بالاتر از رکوردهای پایین اواخر 2015 و اوایل سال 2016 باقی بماند.

منبع: meps

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۴ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۲۷۹
کد خبر : ۳۴,۷۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید