به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار نفت همچنان در سرازیری

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- علی رغم تلاش هایی که برای ثبات بخشیدن به بازار نفت صورت می گیرد با این حال قیمت ها هنوز نزولی است. به گزارش ایفنا، چینی ها در طول ماه جولای امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل دو برابر گازوئیل صادر کرده اند و از طرف دیگر گفته می شود که عراقی ها 150 هزار بشکه به تولید خود اضافه می کنند و آن را از طریق ترکیه به اروپا صادر خواهند کرد. نیجریه نیز با توجه به آرامشی که پیدا کرده تولید را افزایش خواهد داد. بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس پیش بینی خود را برای قیمت نفت برنت با 2 دلار افزایش در هر بشکه به 42 تا 44 دلار برای سال 2017 برآورد کرده است. کشورهای عضو اپک در تلاشند تا برنامه منجمد کردن تولید را اجرا کنند اما چنین برنامه ای نمی تواند به نتیجه برسد و اگر هم برسد تاثیر طولانی مدتی بر قیمت نفت نخواهد داشت.

قیمت تولید نفت در نیجریه که بالاترین نرخ را دارد در ماه مارس امسال 29 دلار هر بشکه بوده است. قیمت نفت نیجریه به ونزوئلا بسیار نزدیک است. کشور عراق نیز به شدت نیازمند درآمد های نفتی است. بنابراین احتمال آن که به این برنامه بپیوندد بسیار محدود است.

در حالی که قیمت تولید نفت عراق هر بشکه 10 دلار است و این کشور قصد دارد تا حد ممکن در کوتاه مدت تولید خود را بالا ببرد. ایران و عربستان پایین ترین هزینه تولید نفت را در منطقه دارند که حدود 9 دلار در ماه مارس گذشته بوده است. با این که آن ها پایین ترین نرخ هزینه تولید را دارند نسبت به پایین آمدن قیمت حساسیت کمتری نسبت به دیگر کشورهای عضو اپک نشان می دهند. ضمن آن که با توجه به حساسیت های سیاسی بین ایران و عربستان هیچکدام از آن ها حاضر نیستند سهم بازار خود را از دست بدهند.

 قیمت نفت 40 دلاری انگیزه ای برای تولیدکنندگان نفت غیر اپک برای کاهش تولید ایجاد نمی کند به غیر از انگلستان که قیمت تولید نفتش حدود 44 دلار در هر بشکه است و برزیل که قیمت تمام شده اش 33 دلار هر بشکه می باشد. باقی تولیدکنندگان نفت غیر اپک هزینه تولید 30 دلار هر بشکه را دارند. قیمت تمام شده روس ها حدود 19 دلار هر بشکه است. قیمت نفت شیل امریکا نیز حدود 23 دلار هر بشکه و غیر شیل 21 دلار هر بشکه است.

با توجه به این داده ها تنها در صورتی تولید نفت کاهش خواهد یافت که قیمت آن به زیر 30 دلار هر بشکه برسد.

منبع: Introtrade

ترجمه: م. چیت ساز

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۶ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۲۴۹
کد خبر : ۳۴,۸۰۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید