به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

10 نکته درباره وام‌های میلیاردی که در حال پرداخت شدن است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- قرار است تا پایان نیمه نخست امسال به بیش از هفت هزار و 500 واحد صنعتی تسهیلات به طور میانگین بالای یک میلیارد تومان داده شود. اما تاکنون چه میزان از این تسهیلات پرداخت شده و چه واحدهایی می‌تواننند از این تسهیلات بهره‌مند شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز، قرار است تا پایان نیمه نخست امسال به بیش از هفت هزار و 500 واحد صنعتی تسهیلات به طور میانگین بالای یک میلیارد تومان داده شود. اما تاکنون چه میزان از این تسهیلات پرداخت شده و چه واحدهایی می‌تواننند از این تسهیلات بهره‌مند شوند؟
در همین مورد قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و 300 واحد صنعتی کوچک و متوسط در سراسر کشور از تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند.
به گزارش اقتصادنیوز،‌ 10 نکته قابل توجه در مورد این وام‌ها که پیش از این توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت میانگین رقم آن بیش از یک میلیارد تومان اعلام شده بود، را در زیر بخوانید. این نکات را رضا رحمانی در مصاحبه با رادیواقتصاد بیان کرده است:

1.
پروژه رونق تولید و احیای هفت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط نیمه فعال و راکد در کشور از مهمترین برنامه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است.برای احیای این واحدها 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است.

2.
تاکنون چهار هزار و 300 واحد صنعتی موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده و بقیه هم تا پایان شهریور ماه سال جاری از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

3.
دو هزار پروژه صنعتی کوچک و متوسط دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تاپایان سال در کشور  به بهره‌برداری می‌رسند.

4.
تسهیلات مورد نیاز هفت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت و در نیمه دوم سال این واحدها به تولید و اشتغال خواهند رسید.

5.
طرح رونق تولید ویژه واحدهای کوچک و متوسط صنعتی برای جبران مشکلات دوران تحریم پیشنهاد شده و حاصل کار کارشناسی است، در صورت موفقیت برکات این طرح در جهت رفع مشکل بیکاری و رفع موانع تولید نصیب مردم کشور خواهد شد.

6.
تنها گروهی از صنایع تولیدی مشمول طرح رونق تولید می‌شوند که از واحدهای کوچک و متوسط باشند، مشکل نقدینگی داشته باشند و فعال سازی آنها موجب افزایش صادرات و اشتغال در کشور شود. در مراحل اجرای طرح رونق تولید نباید مشکل دیگری از واحدهای تولیدی مطرح شود.  

7.
تسهیلات طرح رونق تولید فقط به واحدهایی اعطا می‌شود که تنها مشکل آنها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و از نظر نیروی انسانی و بازار فروش مشکلی نداشته باشند.

8.
بر اساس این طرح هفت هزار و ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط و تعدادی از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت احیاء می‌شوند. واحدهای دارای زیر ۵۰ نفر نیرو، کوچک و زیر ۱۰۰ نفر متوسط محسوب می‌شوند.

9.
هم اکنون نحوه همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به این واحدها رضایت بخش است این در حالی که طی روزهای نخست اجرای این طرح نحوه همکاری بانک‌ها راضی کننده نبود.

10.
تا آخر شهریور مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات با این واحدها باید به پایان برسد تا واحدهای صنعتی فرصت کافی برای استفاده از آن در جهت رونق واحد مربوط و خروج از رکود داشته باشند.

 منبع: اقتصادنیوز

۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۲۰۲
کد خبر : ۳۴,۸۲۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید