به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند تجارت جهانی در پایین ترین سطح 7 سال اخیر

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- شرکت های مختلف در سراسر دنیا در سال جاری خرید های خارجی را کاهش داده اند. حجم تجارت جهانی در ژوئن 0.1 درصد نسبت به سال قبل بالا رفت که از سال 2009 تاکنون پایین ترین نرخ رشد ماهانه بوده است.

به گزارش ایفنا، نشانه های روشنی وجود دارند که تاکید می کند تجارت جهانی آرام تر شده است.

در ژوئن سال جاری صادرات امریکا 5 درصد افت سالانه داشت و توازن تجاری آن برای سومین ماه متوالی کاهش یافت. در امریکای لاتین نیز حجم کل تجارت آن در ژوئن کاهش داشت.

رشد ارزش دلار یکی از دلایل اصلی بحران پیش روی شرکت های امریکایی که کامپیوتر، خودرو و سایرکالاها را صادر می کنند بوده چون نرخ بالای ارز محصولات امریکایی را گران تر می کند و تمایل به خرید آن در بازارهای خارجی کمتر می شود.

رکود چین، کاهش سرعت رشد کشورهای در حال توسعه و پایین بودن تقاضا مشکلات اصلی تجارت جهانی بوده است.

البته همه نظر منفی به روند تجارت بین المللی ندارند و در یک نظرسنجی اخیرا 66 درصد شرکت های بین المللی امیدوار بودند که تجارت با امریکا چند سال آینده بالا می رود.

از طرف دیگر یک چالش دیگر اقتصاد جهانی برگزیت و خروج انگلیس از یورو است. چون انگلیس باید توافق نامه های تجاری جدیدی با سایر کشورها منعقد کند. روابط تجاری بین انگلیس و برخی شرکای اصلی تجاری آن در اروپا شاید سردتر شود. این امر می تواند برای اقتصاد جهانی خبر بدی باشد چرا که روند رشد فعلی آن نیز شکننده است.

منبع: CNN

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴
تعداد بازدید : ۲۳۳
کد خبر : ۳۴,۸۲۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید