به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دو طرح 5 میلیون تنی گندله سازی امسال افتتاح می شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: امسال دو طرح 5 میلیون تنی گندله سازی( در مجموع 10 میلیون تن ) در کشور افتتاح می شود.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان گفت : در حال حاضر ایجاد ظرفیتی معادل 15 میلیون تن گندله و 17 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در ناحیه معدنی سنگان، در دست اجراست که در سال جاری با راه اندازی دو طرح مورد اشاره، 10 میلیون تن به ظرفیت گندله کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: با راه اندازی طرح های گندله و کنسانتره سنگ آهن، در اواخر سال جاری و سال 96، زنجیره صنعت فولاد متوازن خواهد شد که این مسئله در راستای اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
کرباسیان با بیان اینکه معدن در راستای اقتصاد مقاومتی می تواند ارزش افزوده بالایی ایجاد کند، اظهار کرد: به ازای هر واحد محصول معدنی حداقل تا سه برابر ارزش افزوده ایجاد می شود که این مسئله در خصوص عناصر نادر خاکی که ایمیدرو نیز برای آن برنامه ریزی کرده ، بسیار بالاتر است.
وی همچنین به مذاکرات شرکت های معتبر بین المللی برای سرمایه گذاری در طرح های معدن و صنایع معدنی پس از برجام اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه یادداشت تفاهم های خوبی انجام شده، اما برای ما دو موضوع مهم یکی جذب منابع خارجی و دیگری انتقال تکنولوژی روز بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین با شرکت هایی که در حال مذاکره هستیم، اعلام کرده ایم که حتما باید با یک شرکت ایرانی شریک شوند تا انتقال تکنولوژی هم صورت گیرد.
وی افزود: در حالی که تا پیش از برجام ، شرکت های خارجی رغبت چندانی به مذاکره برای سرمایه گذاری با ایران نداشتند، اکنون شرکت های مهم بیمه جهان همچون ساچه ایتالیا، کوفاس فرانسه ، هرمس آلمان و همچنین بیمه ضمانت کشورهای کره و ژاپن نیز موانع را برداشته اند و می توانند پروژه های فاینانس را ضمانت کنند.

منبع: ایمیدرو

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۵۶۶
کد خبر : ۳۵,۱۶۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید