به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گزارش تازه از تملک اوراق بدهی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- در پی کاهش ذخایر ارز خارجی چین به منظور حمایت از یوآن، مبادله دارایی‌های چین در خزانه‌داری آمریکا در ماه جولای 2016 به پایین‌ترین سطح خود در سه سال اخیر رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه، چین به عنوان بزرگترین دارنده خارجی اوراق بدهی آمریکا در ماه جولای 1.22 هزار میلیارد دارایی را به ثبت رسانده که نسبت به ماه گذشته 22 میلیارد دلار کاهش داشته است. رقمی که بیشترین افت ماهانه از سال 2013 بوده است.
مشارکت ژاپن، دومین دارنده بزرگ سرمایه در خزانه‌داری آمریکا، با رشدی 6.9 میلیارد دلاری به 1.15 هزار میلیارد دلار رسیده است. همچنین دارایی‌ها عربستان در خزانه‌داری آمریکا با ثبت ششمین ماه متوالی افت خود به 96.5 میلیارد دلار تنزل یافت.

این ارقام در حالی منتشر شده که آمار رسمی چین نشان می‌دهد ذخایر ارزی خارجی این کشور با اندکی تغییر در ماه جولای 3.2 هزار میلیارد بوده است که نسبت به اوج 4 هزار میلیارد دلاری در سال 2014 افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. ذخایر ارزی خارجی چین در ماه آگوست 2016 با افتی 16 میلیارد دلاری به پایین‌ترین سطح خود از سال 2011 رسیده است.

در این گزارش که شامل داده‌هایی در خصوص جریان‌های سرمایه بین‌المللی است نشان می‌دهد که خالص خرید سرمایه  اوراق بهادار بلندمدت در ماه جولای در مجموع 103.9 میلیارد دلار بوده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد جریان‌های سرمایه ورودی شامل اوراق بهادار کوتاه مدت نظیر اوراق خزانه‌داری و تعویض سهام در حدود 140.6 میلیارد دلار بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش، فروش خارجی اوراق خزانه‌داری آمریکا در ماه جولای 13.1 میلیارد دلار بوده است.

منبع: اقتصادنیوز

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۵۷۳
کد خبر : ۳۵,۱۹۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید