به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هنگ کنگ رتبه اول بیشترین آزادی اقتصادی را به دست آورد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- یک رتبه سنجی اقتصادی نشان می دهد بزرگترین اقتصاد دنیا دیگر همچون گذشته نیست و آسیایی ها یک قدم به جلو برداشته اند.

به گزارش ایفنا، در این بررسی اخیر که توسط موسسه فریزر (Fraser Institute)  صورت گرفت هنگ کنگ رتبه نخست بزرگترین اقتصاد آزاد دنیا را از آن خود کرد. پس از آن سنگاپور، نیوزلند، سوییس و کانادا 5 رتبه نخست را داشتند. امریکا نیز برای دومین سال متوالی رتبه 16 را داشت. هنگ کنگ توانسته 20 سال پس از قطع روابط با انگلیس حیات اقتصادی خود را اثبات کند.

 آزادی اقتصادی موجب موفقیت و کیفیت بهتر زندگی می شود و کشورهایی در این لیست رتبه های پایین را دارند که حکومت خودکامه ای داشته اجازه فعالیت اقتصادی آزاد و سالم به شهروندان آن داده نمی شود.

با این که مفهوم آزادی اقتصادی شاید خیلی شخصی و احساسی باشد، این موسسه کشورها را بر اساس چندین معیار از جمله آزادی شخصی، دسترسی به بازارها، احترام به اموال شخصی و نظم و قانون مورد بررسی قرار داده است.

منبع: CNBC

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۷۲۰
کد خبر : ۳۵,۲۰۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید