به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قرارداد اولیه خرید ریل با بدهی های حمل و نقلی ذوب آهن تهاتر می شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بدهی ذوب آهن به راه آهن جمهوری اسلامی با قرارداد اولیه خرید ریل تهاتر می شود.

مرتضی علی احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص قرارداد خرید ریل از ذوب آهن به خبرنگار  چیلان  گفت: توافق اولیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ذوب آهن اصفهان، خرید ۴۰۰ هزا تن ریل است.

وی افزود: مبلغ این قرارداد بصورت تهاتری و از محل بدهی های ذوب آهن بابت حمل و نقل تسویه می شود.

گفتنی است، در مصاحبه اخیر احسان دشتیانه، معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان هم به آماده بودن پیش نویس قرارداد تحویل ریل به راه آهن اشاره شده بود و وی از امضای قرارداد طی هفته جاری خبر داده بود.

علاوه براین، مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان از انجام تست گرم این پروژه و به مرحله نهایی رسیدن این طرح و تولید بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن ریل تاکنون در شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داده و گفته بود این میزان تولید از ابتدای شهریور صورت گرفته است و برای افتتاح رسمی تنها منتظر معاون اول رئیس جمهور یا شخص رئیس جمهور هستیم.

منصور یزدی زاده، عضو هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان نیز درخصوص ریل ملی به  چیلان  گفت: تولید ریل دو بخش مهم و حساس شامل شمش فولاد و نورد ریل دارد. ذوب آهن هم در تولید فولاد ریل و هم نورد از نوع U33 (بر پایه فیش ۸۶۰) فعالیت می کند که البته به دلیل نبود تجهیزات مهم این بخش، چون صافکاری و تجهیزات تست های غیر مخرب نتوانستیم نظر راه آهن در این خصوص را جلب کنیم و منجر به انجام سرمایه گذاری در این بخش شد.

وی افزود: فولاد A900 که در ذوب آهن تولید شد و برای تولید ریل بکار رفت تحت شرایط خاصی، امکان استفاده برای تولید ریل را بدست آورد همچنان که در حال حاضر نیز برای دوره تست پرفورمنس از شمش های تولیدی شرکت استفاده شد که پس از عبور از تست سنتر که حاوی تمامی تجهیزات تست ریل بصورت برخط است هیچ مشکلی مشاهده نشد.

یزدی زاده درمورد دلیل خرید و واردات شمش مورد نیاز تولید ریل که به گفته دشتیانه از کشورهای هند و چین یا فولاد آلیاژی صورت می گیرد هم گفت: بر پایه استاندارد جدید بکار رفته در راه آهن جمهوری اسلامی ایران (EN13674) بایستی نمونه های فولاد ریل از تاندیش فولادسازی برداشته شود تا در این شرایط میزان هیدروژن و اکسیژن اندازه گیری شود که دارای حد مشخصی است در حالیکه شرایط نهایی مورد نظر راه آهن به شیوه دیگری در ذوب آهن امکان انجام شدن دارد ولی با شرایط سخت گیرانه استاندارد جدید اروپا بایستی تجهیزاتی در بخش فولادسازی نصب گردد در نتیجه واحد گوگردزدایی در شرکت نصب و راه اندازی شد و واحد VD هم در حال اتمام است. بنابراین خرید شمش صرفاً به منظور رعایت دقیق استاندارد جدید و روز اروپا بوده است و امیدواریم این مهم هم به زودی در ذوب آهن میسر شود.

منبع: چیلان

۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۹۱۳
کد خبر : ۳۵,۲۳۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید