به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش مجدد تولید میلگرد در کره – 22/ 10/ 1388

 مرکز خدمات فولاد ایران-  این ماه با تداوم روند موجودی بالا و تقاضای پایین، تولید کنندگان مقاطع در کره مجبور شده اند تولید مقاطع و بخصوص میلگرد خود را کاهش دهند.  احتمالا تولید ژانویه آنها نسبت به حالت عادی 15 تا 20 درصد افت خواهد داشت.

از اواخر نوامبر اکثر تولیدکنندگان میلگرد کره تولید خود را پایین آوردند و بخش اعظم این کاهش تا هفته سوم دسامبر جبران شد. اما با شروع مجدد تولید با حداکثر ظرفیت، موجودی میلگرد 7 تولید کننده اصلی به سرعت افزایش یافت در نتیجه باز هم  مجبور شدند تولید خود  را کاهش دهند. در حال حاضر موجودی میلگرد در کره به  300 هزار تن رسیده در حالی که  سطح مطلوب آن 200 هزار تن می باشد.

با اینکه  کارخانه ها تولید میلگرد خود را پایین آورده اند، قیمت پیشنهادی خرید قراضه را  18 تا 26 دلار هر تن افزایش داده  به 360 تا 364 دلار هر تن رساندند. احتمالا این افزایش قیمت قراضه که از ماه قبل آغاز شده همچنان ادامه خواهد داشت و ربطی به تقاضای فولاد ندارد. بلکه چون کارخانه ها از کاهش موجودی قراضه خود نگرانند، خرید ها زیاد شده و قیمت قراضه را بالا برده است.

همچنین سیستم جدید تعیین استاندارد قراضه که از ماه ژانویه  در کره اعمال شده باعث افزایش بیشتر قیمت قراضه خواهد شد. چراکه بر اساس سیستم جدید زمان بیشتری لازم است تا عرضه کننده ها قراضه های با کیفیت های مختلف را از یکدیگر جدا کنند.

۲۲ دی ۱۳۸۸ ۰۷:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۱۴۸
کد خبر : ۳,۵۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید