به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بن بست مذاکرات سنگ آهن در سال جاری – 22/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- مقامات بی اچ پی پیش بینی می کنند که مذاکرات آنها با چینی ها برای تعیین قیمت سبد پایه سنگ آهن امسال نیز به جایی نرسد. سال گذشته نیز مسئولان بی اچ پی با چین برای تعیین قیمت سالیانه سنگ آهن به توافق نرسیده بودند.

به رغم تقاضای بالای فولاد در چین در بخش عمرانی و احتمال افزایش قیمت این محصول، مقامات بی اچ پی، ریو و واله پیش بینی می کنند که مذاکرات آنها برای تعیین قیمت سنگ آهن درسال 2010 وقت تلف کردن باشد چون هنوز طرفین مذاکره معلوم نشده اند. سه شرکت بزرگ تولید کننده سنگ آهن خود را آماده می کنند که شرایطشان را به چینی ها تحمیل کنند. قیمت ها در حال افزایش است در حالیکه چینی ها به سنگ آهن نیاز دارند.

بائو استیل در نظر دارد تا  قیمت محصولات فولادی خود را برای سال جاری 30 درصد بالا ببرد اما احتمالا این افزایش قیمت مورد قبول واقع نخواهد شد.

گلد من ساچس  در یک تحلیل پیش بینی می کند که تقاضای واردات سنگ آهن امسال بالا باشد. بر اساس این تحلیل میزان صادرات سنگ آهن در سال 2010 نسبت به 5 سال گذشته دو برابر خواهد شد. میزان عرضه نیز در پی افزایش تقاضا بالا خواهد رفت ولی کمبود تا سال 2011 ادامه خواهد یافت. پیش بینی می شود که میزان عرضه و تقاضا از سال 2011 تا 2012 متعادل گردد اما پس از آن و از سال 2013 تا  2014 بازار با مازاد عرضه روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد که مذاکرات سال جاری شرکت های معدنی استرالیایی با چینی ها برای تعیین قیمت سالیانه سنگ آهن نتیجه ای در بر نداشته باشد.

۲۲ دی ۱۳۸۸ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۱۳۱
کد خبر : ۳,۵۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید