به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش واردات بیلت در خاور دور – 23/10/88

مرکز خدمات فولاد ایران - میزان واردات بیلت به خاور دور بسیار کاهش یافته ودر حال حاضر فقط یک محموله بیلت از روسیه با قیمت 485 دلار هر تن سی اف آردر خاور دور خریداری شده است. تجار در این منطقه میلی به خرید ندارند و منتظر روند آینده بازار هستند و فقط هفته قبل خریدهایی در تایوان و فیلیپین با قیمت 480 تا 485 دلار هر تن سی اف آر انجام شد. قیمت بیلت صادراتی کارخانه های تایلند، مالزی و تایوان 480 دلار هر تن فوب می باشد.

به طور معمول تفاوت قیمت وارداتی بیلت و قراضه 150 دلار هر تن می باشد اما در حال حاضر این تفاوت در حدود 100 تا 110 دلار هر تن می باشد.  به رغم قیمت های رو به رشد قراضه، وروند نزولی  قیمت بیلت،  کارخانه ها نمی توانند تولید خود را متوقف کنند به همین دلیل کارخانه ها درویتنام  سطح تولید خود را پایین نیاورده اند.

 با توجه به بازار بی جنب و جوش واردات بیلت و قراضه در ویتنام پیش بینی می شود که تجار این منطقه به دلیل عدم اطمینان به بازار خرید خود را پایین آورده باشند.

تولید کننده های بزرگ هنوز خرید نمی کنند و تنها کسانی که امید به افزایش قیمت در آینده را دارند برای خرید به بازار می آیند. قیمت پیشنهادی بیلت هفته گذشته در حدود 475 تا 485 دلار هر تن سی اف آر بود. خریداران به دلیل احتمال افت بیشتر قیمت ها میل چندانی به خرید ندارند.

طی هفته گذشته به دلیل تعطیلات سال نو میلادی کارخانه ها تولید خود را متوقف کرده بودند و سطح داد و ستد در بازار پایین بود. پیش بینی می شود که سطح معاملات این هفته پس از اتمام تعطیلات در سی آی اس بالا برود.

برخی از تجار پیش بینی می کنند که قیمت بیلت نیز در پی افزایش قیمت قراضه بالا برود و به قیمت 500 دلار هر تن سی اف آر برسد. اما پذیرش این افزایش قیمت توسط تجار به این زودی محقق نخواهد شد.

۲۳ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۲۸۹
کد خبر : ۳,۵۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید