به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت ورق در شمال اروپا – 26/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- به رغم تقاضای پایین کارخانه ها و مصرف کننده های نهایی، فعالیت تجار ورق در شمال اروپا پس از تعطیلات زمستانی بالا رفته است.

دلیل اصلی این افزایش تقاضا تمایل تجار، مصرف کننده های نهایی و نورد کاران برای تکمیل موجودی می باشد. کارخانه ها نیز از این فرصت برای بالا بردن سود خود استفاده کرده اند و قیمت ها را افزایش داده اند. افزایش قیمت ورق از ماه دسامبر آغاز شده است و کارخانه ها به دنبال افزایش 20 یورو هر تن قیمت ها برای ماه ژانویه می باشند.

اکثر کارخانه ها تولیدات فصل اول سال 2010 خود را به فروش رسانده اند و فقط برخی از کارخانه ها ورق گرم را با قیمت 566 تا 580 دلار هر تن تحویل درب کارخانه برای ماه مارس پیشنهاد می دهند. در حال حاضر اکثر سفارشات برای تولیدات ماه آوریل  با قیمت های بالا تر می باشد و پیش بینی می شود که تا دو هفته آینده تمام کارخانه ها فروش فصل اول سال 2010 خود رابه پایان برسانند.

 کارخانه ها خود رابرای فروش محصولات فصل دوم سال آماده می کنند و احتمال افزایش قیمت ها برای سفارشات ماه آوریل و بعد از آن وجود دارد. تجار سعی دارند تا با صحبت از افزایش قیمت در آینده، قیمت ها را در بازار بالا ببرند. در حال حاضر سطح تقاضا در بازار پایین می باشد اما هزینه های تولید در حال افزایش است به همین دلیل کارخانه ها تلاش می کنند  تا با بالا بردن قیمت ها، اثر این افزایش هزینه را جبران کنند و سود خود را بالا ببرند.

قیمت ورق وارداتی نیز در شمال اروپا بالا رفته است و ورق گرم چینی ها با قیمت 560 دلار هر تن فوب و ورق سرد با قیمت 700 دلار هر تن فوب به اروپایی ها پیشنهاد می شود که قیمت های بالایی هستند. قیمت ورق گرم صادراتی برزیلی ها  به شمال اروپا نیز 415 یورو هر تن اف سی ای می باشد که با این قیمت های بالا فعلا خریداری وجود ندارد.

۲۶ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۰۲۴
کد خبر : ۳,۵۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید