به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت سنگ آهن در چین – 27/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی افزایش قیمت سنگ آهن در هند، قیمت این محصول در 5 ژانویه در چین 15 دلار هر تن بالا رفت. قیمت سنگ آهن خلوص 66 درصد، در ایالت هبی چین نسبت به هفته قبل 22 دلار هر تن بالا رفت و به قیمت 163 دلار هر تن خشک همراه با مالیات ارزش افزوده رسید. قیمت همین محصول در ایالت تانگشان نیز 12 تا 14 دلار هر تن نسبت به هفته قبل افزایش یافته و به 129 تا 134 دلار هر تن مرطوب رسیده است.

موجودی پایین سنگ آهن در هند منجر به افزایش قیمت سنگ آهن هند از 117 تا 118 دلار هر تن سی اف آر چین در اواخر دسامبر به 125 تا 130 دلار هر تن در 12 ژانویه شده است در حالیکه قیمت پیشنهادی تجار و تولید کننده ها به 135 دلار هر تن رسیده است.

قیمت سنگ آهن طی دو هفته اخیر رشد شدیدی را تجربه کرده است و پیش بینی می شود که به دلیل موجودی کم سنگ آهن و افزایش اخیر قیمت مفتول بائو استیل، قیمت این محصول در بازار داخلی افزایش بیشتری داشته باشد.

در حالیکه قیمت مفتول ووهان استیل ثابت بود، بائو استیل قیمت مفتول را 44 دلار هر تن بالا برده است. برخی از تحلیلگران می گویند که این افزایش قیمت تحویل درب کارخانه محصولات پیش از مذاکره تعیین قیمت سنگ آهن سال جاری ممکن است منجر به افزایش بیشتر قیمت سنگ آهن شود. اما تجار می گویند که  افزایش هزینه های تولید، کارخانه ها را مجبور به بالا بردن قیمت های خود کرده است.

۲۷ دی ۱۳۸۸ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۶۰۵
کد خبر : ۳,۶۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید