به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت ورق صادراتی ژاپن – 28/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- فولاد سازان ژاپنی قصد دارند  قیمت تحویل ژانویه و فوریه ورق سرد صادراتی به دیگر کشور های  آسیایی به ویژه چین را به 700 دلار هر تن فوب برسانند.  احتمالا قیمت توافقی آنها جهت سفارشات صادرات ماه مارس 750 دلار هر تن فوب خواهد بود. که این بستگی به قیمت داخلی ورق سرد تحویل فوریه فولادسازان چینی دارد. ژاپنی ها در تلاشند قیمت تحویل آوریل تا ژوئن ورق سرد صادراتی به کشورهای آسیایی را تا 800 دلار هر تن فوب افزایش دهند. این تغییر قیمت نیز با قیمت جدید مواد اولیه وارداتی در ارتباط است.

 هریک از  کارخانه های اصلی چین افزایش قیمت های ژانویه ورق سرد  را جداگانه اعلام کرده اند. افزایش قیمت محصولات بائو استیل 81 دلار هر تن، ووهان استیل 56 دلار و آنشان استیل 88 تا 95 دلار هر تن اعلام شده است.

شرکت پوسکو کره جنوبی هنوز قیمت جدید صادرات ورق سرد را اعلام نکرده است. ظاهرا این شرکت در بخش صادرات ورق سرد قدرت مانور چندانی ندارد. چراکه در بازار داخلی کره عرضه و تقاضا خیلی نزدیک به هم است، همچنین نیاز ورق سرد خود این شرکت برای تولید سایر محصولات بالاست. شایع شده که این کارخانه عرضه ورق سرد به شعب خارجی خود را نیز کاهش داده است. شرکت تایوانی چاینا استیل نیز همین شرایط را داراست. بالا رفتن تقاضا، عرضه  ورق سرد این کارخانه به استان های جنوبی چین را با مشکل مواجه کرده است.

به طور کلی در حال حاضر تقاضای ورق سرد در آسیا بالاست. فولاد سازان ژاپنی قصد دارند پس از افزایش قیمت ورق سرد تا 700 دلار هر تن، قیمت ورق گرم صادراتی خود را نیز به 600 دلار هرتن افزایش دهند.  از آنجایی که عرضه محدود است و تقاضا بالاست، فولادسازان ژاپنی باید مشتریان ورق سرد صادراتی خود را انتخاب کنند. در رابطه با قیمت صادرات به کشور چین نیز با توجه به قیمت بائو استیل پیشنهاد خواهند داد.

۲۸ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۵۱
تعداد بازدید : ۶۸۸
کد خبر : ۳,۶۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید