به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مذاکرات سنگ آهن در ابهام – 28/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- مذاکرات سالیانه تعیین قیمت سبد پایه سنگ آهن پوسکو، جی اف ای استیل و سومیتومو هنوز شروع نشده است و احتمالا مذاکرات سالیانه این شرکتها درآینده نزدیک نیز آغاز نخواهد شد.

کارخانه های ژاپنی اعلام کرده اند که هنوز برنامه زمانی مشخصی برای شروع مذاکرات وجود ندارد و احتمالا مذاکرات سال جاری این کارخانه ها امسال کمی دیرتر از موعد همیشگی برگزار خواهد شد.

در پی افزایش تقاضای مواد اولیه، بالا رفتن سطح تولید کارخانه ها در سراسر جهان و رشد شدید قیمت هادر بازار نقدی شرکتهای معدنی تمایل چندانی برای تعیین قیمت سالیانه سنگ آهن ندارند.

مذاکرات سال جاری واله و ریوتینتو در ابتدا با ژاپن و کره و سپس با کارخانه های چینی که هنوز وضعیت عقد قرار داد با آنها مشخص نیست انجام خواهد شد.

احتمالا مذاکره سالیانه سومیتومو در سال جاری زودتر از کارخانه های جی اف ای و نیپون استیل آغاز خواهد شد.

با توجه به روند رو به رشد قیمت های صادراتی سنگ آهن و مشخص نبودن میزان تقاضای واقعی در بازار پیش بینی میزان افزایش قیمت سنگ آهن دشوار می باشد.

کارخانه های کره در حال حاضر به دلیل سطح بالای قیمت ها در بازار تمایل چندانی به شروع مذاکرات ندارند. گزارش ها از بازار چین نشان می دهد که موجودی سنگ آهن کارخانه های این کشور بالاست و میزان تقاضا پایین می باشد و حباب هایی نیز در بازار این کشور وجود دارد.  با توجه به قیمت های بالا در بازار نقدی هم اکنون زمان مناسبی برای شروع مذاکره سالیانه تعیین قیمت سنگ آهن در چین نیست.

۲۸ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۱۹۷
کد خبر : ۳,۶۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید