به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاخیر در افزایش قیمت بائو استیل – 28/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- تصمیم اخیر بائو استیل مبنی بر تاخیر در بالا بردن قیمت سفارشات ماه فوریه به منظور تحکیم موقعیت این کشور در مذاکرات سالیانه تعیین قیمت سنگ آهن است.

نوسان قیمت فولاد و فشاررسانه ها و اذهان عمومی نیز مزید بر علت شده اند تا بائو استیل بالا بردن قیمت ها را به تعویق بیاندازد.

پیش از این اعلام شده بود که این کارخانه قیمت سفارشات ماه فوریه خود را 29 تا 44 دلار هر تن بالا خواهد برد اما گزارش اخیر بائو استیل پیش بینی تمام شرکت ها را درهم شکست.

شایعاتی مبنی بر فشار دولت چین بر این کارخانه برای به تاخیرانداختن افزایش قیمت ها به منظور کاهش حباب قیمت مواد اولیه و کمک کردن به تحکیم جایگاه چین در مذاکرات سالیانه تعیین قیمت با شرکت های معدنی خارجی وجود دارد. اما تجار می گویند که دولت این اقدام را برای جلوگیری از افزایش قیمت سنگ آهن انجام داده است.

در پی افزایش شدید قیمت سنگ آهن از شروع سال جاری، تصمیم بائو استیل مبنی بر بالا نبردن قیمتها تصمیم درستی است.

گزارش ها نشان می دهد که علاوه بر بائو استیل، دولت چین از ووهان استیل و دیگر کارخانه ها نیز درخواست کرده  تا برای جلوگیری از افزایش قیمت سنگ آهن، قیمت سفارشات ماه فوریه خود را ثابت نگاه دارند. اما با این حال احتمال افزایش قیمت ها وجود دارد.

در حالیکه بائو استیل نماینده کشور چین در مذاکرات سالیانه سنگ آهن می باشد، ثبات قیمت محصولات این کارخانه تاثیر بسزایی بر قیمت ها در مذاکرات سالیانه سنگ آهن خواهد گذاشت، بعید به نظر می رسد این سیاست سطح سود کارخانه ها را در سال 2010 کاهش دهد.

به دنبال افزایش تقاضای ورق سرد در بخش لوازم خانگی و خودرو سازی فشار هزینه های بالای تولید بر بائو استیل کمتر شده و با توجه به قیمت نقدی سنگ آهن  و فولاد سود این کارخانه بالا رفته است.

ماه گذشته نیزپس از افزایش قیمت سفارشات تحویل ژانویه بائو استیل زمانیکه این کشور آماده انجام مذاکره برای تعیین قیمت سالیانه سنگ آهن با بی اچ پی، ریو و واله می شد، این اقدام با اعتراضات شدیدی روبرو شد و قیمت محصولات فولادی در این کشور بالا رفت.

۲۸ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۵۳
تعداد بازدید : ۶۵۱
کد خبر : ۳,۶۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید